این تیم لیورپول سابق نیست

اورتون بعد از ۲۲ سال توانست تیم لیورپول را در ورزشگاه آنفیلد شکست دهد

مصدومیت جردن هندرسون کاپیتان تیم فوتبال لیورپول - Laurence Griffiths / POOL / AFP

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان با دربی حساس مرسی‌ساید بین تیم‌های لیورپول و اورتون کار، خود را آغاز کرد. تیم فوتبال لیورپول که در این فصل از رقابت‌ها مانند اورتون نوسانات زیادی را تجربه کرده بود، پس از برد روحیه‌بخش مقابل لایپزیگ در جام باشگاه‌های اروپا، به این مسابقه مهم پا گذاشت و یورگن کلوپ امیدوار بود تا ناکامی‌های چند هفته اخیر را با یک برد ارزشمند به دست فراموشی بسپارد.

در آن سمت میدان اورتون نیز که در ابتدای فصل، نتایج قابل قبولی کسب کرده و در ادامه با یک افت عجیب روبه‌رو شده بود، حالا به دنبال بازگشت به بالای جدول و تلاش برای به دست آوردن موقعیت مناسب برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای سال آینده بود. شاگردان آنجلوتی در هفته‌های اخیر این انگیزه برای به دست آوردن چنین جایگاهی را از خود نشان داده بودند.

این رقابت حساس در ورزشگاه آنفیلد، استادیوم خانگی لیورپول برگزار شد. تیم اورتون که از همان ابتدا میل گلزنی بیشتری داشت، در همان دقایق اولیه بازی موفق شد با گل ریچارلیسون روی پاس دیدنی خامس رودریگز، دروازه لیورپول باز کنند. این گل زودهنگام تمام معادلات یورگن کلوپ را بر هم زد و تلاش آن‌ها در نیمه نخست برای جبران گل خورده بی‌فایده ماند و جوردن پیکفورد، دروازه‌بان اورتون، بارها با عکس‌العمل‌های خود مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. حضور خامس در میانه میدان و بازی‌سازی‌های او نیز کار را برای مدافعان لیورپول سخت کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، لیورپول بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما موقعیت‌های آنان به گل تبدیل نمی‌شد تا این که تیم مهمان روی یک ضد حمله موفق شد یک ضربه پنالتی بگیرد و سیگوردسون،  پنالتی را به گل تبدیل کرد و اورتونی‌ها دو بر صفر پیش افتادند.

اما بدترین خبر برای لیورپولی‌ها باخت نبود، بلکه مصدومیت هندرسون کاپیتان، یکی دیگر از بازیکنان اصلی این تیم بود که در اواسط بازی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک میدان شد. دریافت گل دوم در اواخر بازی کار را برای لیورپول سخت‌تر کرد و با وجود تلاش‌های فراوان آن‌ها برای جبران گل‌های خورده، این بازی با همان نتیجه دو بر صفر به پایان رسید و چهارمین شکست پیاپی لیورپول در این فصل از رقابت‌ها رقم خورد.

اورتون بعد از ۲۲ سال توانست تیم لیورپول را در ورزشگاه آنفیلد شکست دهد. آن‌ها پس از ۱۰ سال موفق شدند در دربی مرسی ساید به پیروزی برسند. اورتون با کسب این پیروزی ارزشمند خود را در رده هفتم جدول و هم امتیاز با لیورپول ۴۰ امتیازی قرار داد.

یورگن کلوپ که از این شکست ناراحت بود گفت: «من واقعا نمی‌دانم که بعد از این شکست چه  می‌توانم بگویم. ما بسیار خوب بازی کردیم و حملات زیادی انجام دادیم اما توپ‌ها در عین ناباوری به گل تبدیل نشدند. آن‌ها دست‌کم ۱۰ اشتباه انجام دادند و ما فقط سه اشتباه در خط دفاع داشتیم که یکی از آن‌ها به گل تبدیل شد. در مورد صحنه پنالتی بهتر است که چیزی نگویم اما فکر کنم همه این اعتقاد را دارند که پنالتی اشتباه گرفته شد. ما مصدومان زیادی داریم که هندرسون هم به جمع آن‌ها اضافه شد و نبود هفت بازیکن اصلی در تیم می‌تواند این‌گونه مشکلات را برای ما به وجود آورد که به باخت منتهی می‌شود.»

 تیم فوتبال لیورپول با این شکست، خطر از دست دادن سهمیه برای مسابقات سال بعد را نیز احساس ‌کرد و یورگن کلوپ امیدوار است تا تعدادی از مصدومان تیم، به موقع به ترکیب اصلی بازگردند.

بیشتر از ورزش