اولین سخنرانی ترامپ پس از ریاست جمهوری؛ هفته دیگر در جمع جمهوری‌خواهان

رئیس‌جمهوری پیشین ۲۸ فوریه در همایش سیاسی محافظه‌کاران در اورلاندو شرکت خواهد کرد

دونالد ترامپ چندبار در گذشته در همایش سیاسی محافظه‌کاران سخنرانی کرده و قرار است امسال سخنرانی پایانی همایش را انجام دهد- SAUL LOEB / AFP

دونالد ترامپ در نخستین ظهور خود برابر انظار عمومی پس از ترک کاخ سفید، اواخر این ماه در همایش سیاسی محافظه‌کاران(CPAC)  در فلوریدا شرکت می‌کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهوری پیشین در همایش سیاسی محافظه‌کاران در تاریخ ۲۸ فوریه در اورلاندو شرکت خواهد کرد.

یک منبع آگاه به این شبکه خبری گفت:«همچنین منتظر انتقادهای رئیس‌جمهوری چهل‌وپنجم از خط‌مشی‌های فاجعه‌بار جو بایدن در زمینه عفوها و امور مرزی باشید.»

در این سخنرانی که بسیاری چشم‌به‌راه آن‌ هستند، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری سابق راجع‌به آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت کند.

در این همایش علاوه‌بر آقای ترامپ، چهره‌های هوادار ترامپ در حزب جمهوری‌خواه مثل مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین، کریستی نوئم، فرماندار داکوتای جنوبی و رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا، هم حضور خواهند داشت.

آقای ترامپ پس از ترک قدرت در ۲۰ ژانویه، حضور کمرنگی در حوزه عمومی داشته است، ولی هفته پیش پس از مرگ راش لیمبو، مجری رادیویی دست راستی، حضورش دوباره در رسانه‌ها پررنگ شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ در رشته مصاحبه‌هایی در خبرگزاری‌های هوادار خود مثل نیوزمکس، او.ای.ان.ان و فاکس‌نیوز، در مورد وضعیت خوبش در نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات ۲۰۲۴ صحبت کرد، اما درمورد تصمیم خود درباره حضور دوباره‌اش در میدان انتخابات، چیزی نگفت.

آقای ترامپ در پاسخ به پرسش نیوزمکس درمورد شرکت دوباره در انتخابات گفت: «۲۴ روز بیشتر نگذشته است. برای حرف زدن در این باره هنوز خیلی زود است، اما شکی نیست که نتایج  نظرسنجی‌ها خیلی عالی است.»

او افزود: «البته پشتوانه عظیمی داریم. هنوز نمی‌خواهم چیزی بگویم، اما پشتوانه عظیمی داریم. دارم آمار نظرسنجی‌ها را می‌بینم که سر به فلک گذاشته است. فقط استیضاح می‌توانست شمار هواداران من را این‌گونه بالاتر ببرد. آمار خیلی عالی است. خیلی بالا است. بالاتر از آمار قبل از انتخابات است.»

آقای ترامپ در گذشته چندین‌بار در این همایش سخنرانی کرده و گویا قرار است امسال سخنرانی پایانی این همایش را انجام دهد. همایش سیاسی محافظه‌کاران از ۲۵ فوریه آغاز می‌شود.

© The Independent