وزرات خارجه آمریکا: جمهوری اسلامی در مسیر نادرست گام بر می‌دارد

ند پرایس تاکید کرد که پنجره دیپلماسی هنوز بسته نشده است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده- ANDREW HARNIK / POOL / AFP

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در واکنش به اقدامات ایران در عبور از تعهداتش در برجام، با بیان این که مسیری که ایران در آن حرکت می‌کند نادرست است، تاکید کرد پنجره دیپلماسی هنوز بسته نشده است.

ند پرایس در نشست خبری روزانه خود در واشنگتن گفت، ما از گام‌های ایران در عبور از تعهداتش در برجام آگاه هستیم، اما خبر خوب این است که در مسیر دیپلماسی، که هنوز باز است، همه این اقدامات ایران قابل بازگشت هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی تاکید کرد که تهران باید باید همکاری کامل و به موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد، گفت موضع دولت آمریکا هنوز همان است که اگر ایران پیروی کامل از برجام را از سر بگیرد، ما نیز اقدام مشابه انجام می‌دهیم.

ند پرایس توافق ۱۳۹۴ را کف خواسته‌های جامعه بین‌الملل از ایران دانست و نه سقف آن، و گفت که ما می‌خواهیم فراتر رفته و آن را بلند‌مدت‌تر و محکم‌تر کنیم و بر اساس آن به دیگر مسائل مورد نگرانی در ارتباط با ایران بپردازیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این که جمهوری اسلامی در یک مسیر نادرست گام بر می‌دارد، خاطر نشان کرد که با این حال دیپلماسی هنوز باقی است و امیدواریم بتوانیم آن را به همراه همپیمان‌ها و شرکایمان دنبال کنیم.

به گفته او، انتظار می‌رود در نشست مجازی روز پنجشنبه وزیران خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد چالش‌های کنونی در جهان، در مورد ایران نیز صحبت شود.

این نشست پیش از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران انجام می‌شود. رافائل گروسی قرار است روز شنبه برای گفت‌وگو با مقام‌های ایران، به ویژه در مورد تصمیم به توقف اجرای پروتکل الحاقی، به تهران سفر کند.