هت‌تریک پسر پاریس، بارسلونا را نقره داغ کرد

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، امباپه سومین بازیکنی است که توانسته در ورزشگاه نیوکمپ سه گل به بارسلونا بزند

کیلیان امباپه مهاجم تیم فوتبال پی اس جی - LLUIS GENE / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از دو ماه وقفه، دوباره کار خود را آغاز کرد و در یکی از حساس‌ترین دیدارها، تیم فوتبال بارسلونا به مصاف پاری سن‌ژرمن رفت.

بارسلونا که دراین فصل از رقابت‌های لیگ اسپانیا، نتایج ضعیفی کسب کرده، به این مسابقات دل خوش کرده بود تا بتواند با موفقیت در این بازی‌ها، دل هواداران خود را به دست آورد. رونالد کومان، سرمربی هلندی تیم بارسلونا، در این فصل تیم را دستخوش تغییرات زیادی کرده که به مذاق طرفداران این تیم چندان خوش نیامده است. در طرف دیگر میدان، پوچتینو، سرمربی جدید تیم فوتبال پی.اس.جی، حضور داشت که این دیدار حساس می‌توانست مهم‌ترین محک او در مدت حضورش در این باشگاه باشد.

در این رقابت حساس، تیم فوتبال پی.اس.جی نیمار و دی ماریا را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت و همین موضوع کار را برای پاریسی‌ها سخت می‌کرد. تیم فوتبال بارسلونا که در ورزشگاه خانگی خود، نیوکمپ، میزبان این رقابت بود، کار را بهتر آغاز کرد و گریزمن در همان ابتدا می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما ناواس ضربه او را مهار کرد.

به نظر می‌رسید که تیم بارسلونا در این دیدار، با اعتماد به ‌نفس بیشتری پا به مسابقه گذاشته است و با بازگشت پیکه به خط دفاع این تیم، دیگر نگران باز شدن دروازه نیست. این موضوع سبب شد تا آن‌ها بتوانند در دقیقه ۲۵ بازی صاحب یک ضربه پنالتی شوند. لیونل مسی، کاپیتان کاتالان‌ها، توپ را به گل تبدیل کرد، اما این گل، پایان شب خوش بارسا بود چرا که روند بازی به یک‌ باره تغییر کرد و تیم پی.اس.جی.، بازی را در اختیار گرفت و با پاس‌های سریع و تک‌ضرب، تیم بارسلونا را در زمین خود تحت تاثیر قرار داد و در دقیقه ۳۲، امباپه گل تساوی را به ثمر رساند.

بعد از گل تساوی، دو تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه‌های هم ایجاد کردند، ولی نیمه نخست با همان نتیجه مساوی به پایان رسید؛ اما طوفانی که پی.اس.جی. بر پا کرده بود، در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد و امباپه که بارها خط دفاع بارسلونا را آزار داده بود، موفق شد دوباره دروازه آبی‌اناری‌ها را باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کومان که دوست نداشت در خانه متحمل شکست شود، دست به تعویض زد اما تعویض‌های او نتیجه‌ای نداشت و مویس کین، در دقیقه ۷۰ نتیجه را سه بر یک کرد. مسی نیز در این بازی کم‌فروغ بود و به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد. اما این پایان کار نبود و پسر پاریس، یعنی کیلیان امباپه، کار خود را در دقیقه ۸۰ تکمیل کرد و توانست گل چهارم تیمش را به ثمر برساند و می‌توان چنین گفت که با یک هت تریک خاطره‌انگیز، کار بارسلونا را در این رقابت‌ها یکسره کرد.

در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، حالا امباپه سومین بازیکنی است که توانسته در ورزشگاه نیوکمپ سه گل به بارسلونا بزند. پیش از این، آندری شوچنکو و فاستینو آسپریلا موفق به انجام این کار شده بودند.

با نتیجه به دست آمده در دیدار رفت، به نظر می‌رسد که جبران نتیجه برای رونالد کومان و تیم بارسلونا با این روش بازی در مقابل تیم آماده پوچتینو، غیرممکن است. هرچند باید این نکته را در نظر گرفت که در بازی برگشت، نیمار و دی ماریا نیز در ترکیب تیم پی.اس.جی. حضور خواهند داشت و همین می‌تواند بر جذابیت‌های این مسابقه بیفزاید.

دیدار برگشت این دور از مسابقات، قرار است بیستم اسفندماه برگزار شود.

بیشتر از ورزش