اسرائیل: میزبانی مسابقات فوتبال اروپایی در پی مهار موفق کرونا

اسرائیل پیشنهاد میزبانی جام قهرمانان اروپا و مسابقات یورو۲۰۲۰ را داده است

فینال جام قهرمانان اروپا سال گذشته در پرتغال با  قهرمانی بایر مونیخ به پایان رسید - MANU FERNANDEZ / POOL / AFP

به دلیل موفقیت برنامه مایه‌کوبی اسرائیل، ظاهرا مقامات فوتبال این کشور قرار است میزبان مسابقات جام قهرمانان اروپا و یورو ۲۰۲۰ در تابستان سال جاری باشند. 

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل که در شبکه ۱۲ هم نقل قول شد، فدراسیون فوتبال اسرائیل هفته گذشته با فدراسیون فوتبال اتحادیه اروپا تماس گرفت و پیشنهاد میزبانی این بازی‌ها را به آنان ارائه داد. 

فدراسیون فوتبال اتحادیه اروپا هم ظاهرا گفته است که این تصمیم را در نظر خواهد گرفت و نظرش درباره آن مثبت است. 

جام قهرمانان اروپا سال گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و قرار است امسال از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه برگزار شود. 

مقامات در آخر هفته گذشته گفتند اسرائیل در حال حاضر بنا دارد رستوران‌ها را از حدود ۹ مارس باز کند و مناسبات گردشگری با کشور قبرس را از سر بگیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آن جا که بیش از ۴۱ درصد از شهروندان اسرائیلی تاکنون حداقل اولین دوز واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند، اسرائیل گفته است هتل‌ها و باشگاه‌های ورزشی را به طور جزئی از ۲۳ فوریه باز خواهد کرد تا افرادی که هر دو واکسن خود را زده یا به دلیل ابتلای سابق به کووید-۱۹ نسبت به آن مصون هستند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. 

آن‌ها که می‌خواهند به این اماکن وارد شوند باید «گذرنامه سبزی» ارائه دهند که در نرم‌افزار وزارت بهداشت قابل دسترسی است و به پرونده پزشکی آنان مرتبط است. 

ناچمن اش، دبیر هماهنگی واکنش ملی به این بیماری عالم‌گیر گفت بازگشایی سالن‌های غذاخوری هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها از «حدود ۹ مارس» اتفاق خواهد افتاد. 

او به شبکه تلویزیونی وای‌نت گفت: «ما می‌خواهیم کشور را به آهستگی و محتاطانه باز کنیم تا دیگر شاهد شیوع موج دیگری از بیماری و نیاز به قرنطینه مجدد نداشته باشیم.» 

سومین قرنطینه اسرائیل از روز یکشنبه در حال رفع شدن است. 

روز دوشنبه، این کشور توافقنامه ای با یونان امضا کرد تا محدودیت‌ها برای اسرائیلی‌هایی که گذرنامه سبز دارند کنار گذاشته شود. 

اسرائیل تا پایان ماه جاری میلادی بنا دارد ۳۰ درصد از جمعیت ۹ میلیونی خود را به طور کامل با هر دو دوز واکسن واکسینه نماید، که سطحی از پیش تعیین شده برای کنار گذاشتن اولیه محدودیت‌ها بود. این کشور امیدوار است طی ماه آینده این میزان را به ۵۰ درصد رسانده و بخش‌های گسترده‌تری از کشور را باز کند. 

کارزار واکسیناسیون شهروندان یکی از تلاش‌های کلیدی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو برای پیروزی بار پنجم در انتخابات ۲۳ مارس است.

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از ورزش