نیمه‌نهایی تنیس استرالیا: جوکوویچ در مقابل کاراتسف پدیده مسابقات قرار خواهد گرفت

جوکوویچ: خوشحالم که توانستم دوباره به این مرحله از رقابت‌ها راه پیدا کنم و تمام تلاشم را در مسابقه نیمه‌نهایی انجام خواهم داد

نواک جوکوویچ در مسابقات تنیس آزاد آسترالیا - David Gray / AFP

مسابقات تنیس آزاد استرالیا رفته‌رفته به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و این مسابقات روزهای پرهیجانی را سپری می‌کند. این رقابت‌ها در روز نهم و مرحله یک چهارم نهایی درقسمت مردان و زنان برگزار شد و اولین صعودکنندگان به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها مشخص شدند.

در حساس‌ترین دیدار روز نهم نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان رودرروی الکساندر زورف قرار گرفت. زورف جوان که سال گذشته تا مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات پیش آمده بود، تصمیم داشت تا با یک بازی هوشمندانه مقابل جوکو بتواند دوباره خود را در این مرحله از مسابقات ببیند. در ست اول، بازی بسیار نزدیک و فشار در هر دو بازیکن مشهود بود، به همین دلیل هر دو بازیکن سعی در نگاه‌داشتن و کنترل توپ در محدوده زمین داشتند و همین موضوع سبب شد تا بازی به تای برک کشیده شود که زورف موفق شد با سرویس‌های بی‌نظیر خود کار را برای جوکوویچ سخت کند و ست را ۷-۶ پیروز شود.

جوکوویچ که از ناحیه شکم در مسابقات قبلی آسیب دیده بود در این بازی نیز سعی می‌کرد تا زیاد به بدن خود فشار وارد نکند، به خصوص در دریافت ضربات فورهند با زاویه‌های بسیار زیاد که به بدن او فشار زیادی وارد می‌شد. با این حال توانست ست دوم را مدیریت کند و با اقتدار۶-۲ ست را به پیروزی برسد. زورف در ست سوم بسیار عالی بازی کرد و با ضربات سنگین بک‌هند فشار زیادی را روی جوکوویچ در انتهای زمین وارد کرد و در حالی که ۴-۲ جلو بود با یک برگشت فوق‌العاده از سوی جوکوویچ مواجه شد و ست را ۶-۴ واگذار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این قصه در ست چهارم نیز تکرار شد و در حالی که زورف ۳-۱ در گیم‌ها پیش بود با ضربات و تصمیم‌های اشتباه گیم‌ها را واگذار کرد و در نهایت این ست را نیز ۶-۷ در تای برک واگذار کرد تا جوکوویچ این مسابقه را ۳ بر ۱ پیروز شود تا یک بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی حاضر شود.

جوکو در پایان مسابقه گفت: «زورف بسیار خوب بازی کرد، ما هر دو واقعاً سخت تلاش کردیم، او سعی کرد با ضربات محکم من را در انتهای زمین تحت فشار بگذارد، او ضربات بک‌هند فوق‌العاده‌ای دارد و من مجبور بودم که تلاش خود را بیشتر کنم.

در مرحله نیمه‌نهایی باید در مقابل اصلان کاراتسف جوان و با انگیزه بازی کنم که امروز گریگور دیمیتروف را شکست داد، البته گریگور بازیکن بسیار قابلی است و او نیز مانند اکثر بازیکنان اواسط بازی آسیب دید و همین موضوع باعث شکست او شد. فشار در این مسابقات روی ما بازیکنان بسیار زیاد است و گرمای هوا و شرایط چهارده روز قرنطینه نیز باعث شد تا اکثر بازیکنان دچار آسیب‌های سختی بشوند، اما خوشحالم که توانستم دوباره به این مرحله از رقابت‌ها راه پیدا کنم و تمام تلاشم را در مسابقه نیمه‌نهایی انجام خواهم داد.»

در مسابقات زنان نیز سرینا ویلیامز در یک مسابقه دیدنی موفق شد سیمونا هالپ زن شماره دو تنیس جهان را در دو ست متوالی «۶-۳ ۶-۳» و با اقتدار شکست دهد و برای چهلمین بار به مرحله نیمه‌نهایی یک مسابقه گرند اسلم راه پیدا کند. سرینا ویلیامز که سی و نه سال سن دارد به عنوان مسن‌ترین بازیکن در این رقابت‌ها حضور دارد. او در مرحله نیمه‌نهایی باید در یک فینال زودهنگام مقابل نائومی اوساکا از ژاپن قرار بگیرد.

بیشتر از ورزش