جوکوویچ برای هشتمین بار فاتح مسابقات تنیس اوپن استرالیا شد

بعد از این قهرمانی می‌توان به جوکوویچ لقب شاه ملبورن را داد

 نوواک جوکوویچ مرد شماره دو تنیس جهان پس از قهرمانی در مسابقات ملبورن - Greg Wood / AFP

روز چهاردهم و پایانی مسابقات تنیس اوپن استرالیا در حالی به پایان رسید که نواک جوکوویچ، مرد شماره ۲ تنیس جهان، برای هشتمین بار پا به دیدار پایانی در این مسابقات گذاشت. و‌ی به مصاف دومینیک تیم از اتریش رفت که اولین فینال خود را در این مسابقات تجربه می‌کرد.

بدون شک، هر تماشاگر حرفه‌ای تنیس می‌دانست که این بازی بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود. بازی در ست اول از سوی جوکوویچ بسیار عالی آغاز شد و او توانست خیلی زود سه گیم از تیم پیشی بگیرد و نشان بدهد که برای قهرمانی در این مسابقات،  از انگیزه و آمادگی بالایی برخوردار است. تیم نیز در ست اول تلاش زیادی از خود نشان داد تا بازی را در اختیار بگیرد، اما این جوکوویچ بود که توانست ست اول را ۶-۴ پیروز شود. در ست دوم، تیم بازی به مراتب بهتری از خود ارائه کرد و با اشتباهات کمتر و دوندگی بیشتر، کار را برای جوکو سخت کرد و موفق شد تا ست دوم را ۶-۴ پیروز شود. در ست سوم نیز تیم عملکرد خوب خود را ادامه داد به نظر می‌رسید که ‌طولانی شدن روند هر امتیاز در مسابقه، جوکوویچ را دچار خستگی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این امرباعث شد تا تیم ست سوم را به آسانی با نتیجه ۶-۲ پیروز شود. از وضعیت بازی چنین به نظر می‌رسید که تیم بتواند روند پیروزی‌های جوکوویچ در مسابقات نهایی را قطع کند. اما جوکوویچ نشان داد که قصد تسلیم شدن ندارد و موفق شد با یک بازی خوب، ست چهارم را ۶-۳ پیروز شود تا همه چیز به ست پنجم و نهایی کشیده شود. در ست پنجم نیز بازی بسیار نزدیک و زیبا پیگیری شد، اما دست آخر جوکوویچ باتجربه بود که توانست این ست را نیز ۶-۳ برنده شود و در مجموع در پنج ست، پیروز این دیدار لقب بگیرد و برای هشتمین بار، قهرمان مسابقات تنیس اوپن استرالیا شود.

از این بعد، او را باید بدون شک پادشاه مسابقات ملبورن نیز نامید. در انتها، جام قهرمانی این مسابقات توسط مارات سافین، یکی از قهرمانان سابق تنیس جهان، به جوکوویچ اهدا شد.

بیشتر از ورزش