اندی ماری از شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا باز ماند

اندی ماری خود را برای حضوری پرقدرت در این مسابقات آماده کرده بود

اندی ماری تنیسور مشهور بریتانیایی - Anne-Christine POUJOULAT / AFP

در این روزهای ابتدایی سال جدید میلادی که اکثر طرفداران ورزش تنیس منتظر شروع مسابقات جذاب در اکثر جاهای مختلف دنیا هستند، کرونا دست از سر بازیکنان صاحب‌نام این رشته برنمی‌دارد.

تنیسور مشهور بریتانیایی و دارنده سه عنوان گرند اسلم تنیس، که چندی پیش خبر ابتلای او به کرونا، تیتر خبرهای ورزشی شد، دوباره خبرساز شده و روز گذشته اعلام کرده است که نمی‌تواند در مسابقات تنیس آزاد استرالیا شرکت کند و به ملبورن پرواز نخواهد کرد. او علت انصراف خود از این مسابقات را «نرسیدن به‌موقع به رقابت‌ها» بیان کرده است.

اندی ماری گفت که بارها و بارها با مسئولان برگزاری این مسابقات صحبت کرده است اما پیام آن‌ها این بوده که وضعیت وی نیز مانند دیگر بازیکنان است و به دلیل قوانین کشور استرالیا، هیچ راهی برای حضور او در این مسابقات وجود ندارد. او که هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، دوران نقاهت خود را ‌تا حدود یک هفته دیگر به پایان می‌رساند و بعد از آن می‌تواند به استرالیا سفر کند؛ اما در آنجا هم به دلایل شرایط سخت قرنطینه، باید دو هفته را در قرنطینه سپری کند که این موضوع به او فرصت نخواهد داد تا بتواند به‌موقع در مسابقات حاضر شود و این چیزی است که ماری انتظارش را نداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمرینات سخت قبل از سال جدید میلادی و حضور موفق در مسابقات پیش‌فصل در کشور انگلستان، اندی ماری را برای حضوری پرقدرت در این مسابقات آماده کرده بود. او که در این دو سال، مشکلات زیادی از جمله دو بار عمل جراحی لگن، را پشت سر گذاشته است، حال به نظر می‌رسد که دشواری‌های جدیدتری پیش رو دارد.

به این ترتیب حضور یکی از بازیکنان صاحب‌نام در مسابقات استرالیا منتفی است و این موضوع ممکن است تا پیش از شروع مسابقات برای بازیکنان دیگر نیز تکرار شود. مسابقات ای‌تی‌پی‌کاپ قرار است تا حدود یک هفته دیگر و از تاریخ اول فوریه در شهر ملبورن آغاز شود. به دلیل سطح بالای این مسابقات و حضور بازیکنان مطرح دنیا، احتمال به وجود آمدن آسیب‌دیدگی برای هریک از آن‌ها بسیار زیاد است، چیزی که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم. از طرف دیگر، مثبت شدن جواب آزمایش کرونای شش بازیکن، پیش از شروع مسابقات و احتمال شیوع آن به دیگر بازیکنان، هم ممکن است برگزاری این مسابقات را با مشکلات بیشتری مواجه کند؛ هرچند عده‌ای از بازیکنان توانسته‌اند بعد از سپری کردن قرنطینه ۱۰ روزه خود، مجوز حضور در زمین تنیس و روزانه پنج ساعت تمرین را از برگزارکنندگان مسابقه دریافت کنند.

بیشتر از ورزش