«مکان‌های عمومی در بریتانیا می‌توانند از مردم گواهی واکسیناسیون بخواهند»

با آن‌که دولت بریتانیا قانون ارائه «روادید واکسن» را تصویب نکرد، یکی از وزرای کابینه می‌گوید تعیین مقررات به عهده کسب و کارها خواهد بود

وزیر امور واکسیناسیون بریتانیا: اگر می‌خواهید به سینما بروید، خب واضح است که این بستگی به خود صاحبان مشاغل دارد-JUSTIN TALLIS / AFP

یکی از وزرای دولت بریتانیا می‌گوید، سینماها و سایر مکان‌های برگزاری رویدادهای عمومی، اجازه دارند از مردم پیش از ورودشان گواهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بخواهند. 

با آن‌که دولت قانون ارائه «روادید واکسن» را تصویب نکرد، ندیم زهاوی گفت تعیین مقررات «به عهده کسب و کارها» خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارنظر در حالی منتشر شد که طبق گزارش‌ها برخی سینماها برای آن که اجازه باز کردن درها را پس از اتمام قرنطینه سراسری داشته باشند، کم‌کم دارند به توافق‌های خصوصی برای استفاده از روادید واکسن می‌رسند. 

همچنین پیشنهاد شده است تا از این طرح به عنوان پیش‌شرط کار کردن در آسایشگاه‌ها استفاده شود، هرچند عده‌ای انتقاد کرده‌اند که دولت دارد از زیر بار جنجال احتمالی ناشی از تصویب این طرح شانه خالی می‌کند. 

آقای زهاوی وزیر امور واکسیناسیون بریتانیا، با تکرار سخنان بوریس جانسون گفت در آینده آزمایش فوری در محل، روش بسیار بهتری برای اجازه دادن به افراد برای ورود به مکان‌های عمومی است. 

اما وی در پاسخ به این سؤال که آیا صاحبان این مکان‌ها می‌توانند درخواست گواهی واکسن کنند، گفت: «اگر می‌خواهید به سینما بروید، خب به نظرم واضح است که این بستگی به خود صاحبان مشاغل دارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان