اتحادیه اروپا گواهی واکسیناسیون کرونا صادر می‌کند

اروپا تصمیم گرفت مرزها باز بمانند اما قوانین سفر سختگیرانه‌تر شود و فعلا هیچ امتیازی برای افراد واکسینه‌شده وجود ندارد

افراد واکسینه شده ، فعلا امتیاز ویژه‌ای از جمله برای سفر ندارند و نمی‌توانند از محدودیت‌های کنونی تخطی کنند-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از برگزاری نشست مجازی اعضای این اتحادیه گفت که اعضا موافقت کردند که مقررات حفاظتی را گسترش دهند اما مرزهای درون اتحادیه به روی کالا و مسافر باز بماند.

همچنین قرار شده است تا یک گواهی متحد‌الشکل برای واکسیناسیون کرونا درون اتحادیه صادر شود. افراد واکسینه شده یعنی کسانی که این گواهی را دریافت می‌کنند، فعلا امتیاز ویژه‌ای ندارند و نمی‌توانند از محدودیت‌های کنونی تخطی کنند.

در تصمیمی دیگر، قرار شده است که شناسایی مناطق با شیوع بیشتر کرونا تسریع شود و محدودیت‌های بیشتری برای سفر از و به این مناطق اعمال شود. برای خروج از این مناطق هم قبل از سفر و هم بعد از رسیدن به مقصد افراد قرنطینه می‌شوند.

برای شناسایی بیشتر جهش‌های جدید کرونا نیز قرار شده است تا ۵ درصد از نمونه آزمایش‌های مثبت کرونا در همه کشورهای اتحادیه اروپا به صورت دقیق‌تر کنترل شوند.

سفرهای غیرضروری نیز در مرکز توجه اعضای اتحادیه قرار گرفته است و کشورها در صدد یافتن راهی برای اجرای هماهنگ مقررات برای جلوگیری از انجام این جابه‌جایی‌های غیر ضروری هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نشست بر برنامه متحد و هماهنگ اعضا برای اجرای واکسیناسیون کرونا نیز تاکید شد و بار دیگر اعضا توافق کردند که واکسن‌هایی که کمیسیون اروپا دریافت می‌کند میان کشورها به صورت عادلانه و براساس جمعیتشان توزیع شود.

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش نیز درباره این نشست گفت که با توجه به مشکلاتی که در روند تولید واکسن فایزر ایجاد شده است، برنامه تایید واکسن آکسفورد تسریع شده و احتمالا این واکسن نیز هفته آینده برای استفاده اضطراری تایید شود.

براساس برنامه‌ریزی کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است تا آغاز تابستان ۷۰ درصد از بزرگسالان در اتحادیه اروپا واکسینه شوند.

بیشتر از جهان