رزمایش مشترک دریایی ۴۶ کشور در دریای عرب

مرحله دوم رزمایش، روز ۲۶ بهمن در بندر کراچی پاکستان به اتمام رسید

رزمایش اَمَن ۲۰۲۱ با حضور ۴۶ کشور، از ۲۴ تا ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ برگزار می‌شود - عکس از خبرگزاری تسنیم

مرحله دریایی رزمایش دریایی رزمایش اَمَن ۲۰۲۱ با حضور نیروی دریایی ۴۵ کشور امروز دوشنبه در آب‌های جنوبی پاکستان در دریای عرب آغاز شد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از فرماندهی مانور اعلام کرد که کشتی‌های نیروی دریایی ۴۶ کشور برای تعامل در زمینه تأمین امنیت در مناطق پررفت‌وآمد دریایی و دفع تهدیدات دزدی دریایی، عملیات مشترک آموزشی انجام خواهند داد.

این رزمایش با شعار «با هم برای صلح» از تاریخ ۲۴ بهمن آغاز شده‌است. در این رزمایش ۴۶ کشور از جمله نظامیان کشورهای عضو ناتو، روسیه، ایران و اوکراین و همچنین ناظران سوئیس، ازبکستان و سایر کشورها که خود نیروی دریایی ندارند، شرکت دارند. این رزمایش فردا ۲۸ بهمن‌ماه به پایان می رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روابط عمومی ارتش ایران هم از سفر امیردریادوم آریاشفقت رودسری، مقام ارشد نظامی ارتش در استان هرمزگان و فرمانده ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش به پاکستان خبر داده است.

در روزهای آینده نیز روسیه، چین و ایران به زودی یک رزمایش مشترک دریایی مشابه رزمایش دی‌ماه ۱۳۹۸ در اقیانوس هند برگزار می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ریانوستی، روسیه برگزاری رزمایش دریایی با ایران و چین را در ماه جاری میلادی (فوریه) در اقیانوس هند برنامه‌ریزی کرده است.

این رسانه روسی به نقل از لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران آورده است که سه کشور رزمایشی مشابه سال ۲۰۱۹ خواهند داشت. رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیتی دریایی» به مدت چهار روز در آب‌های دریای عمان برگزار شد.

همزمان، به گزارش خبرگزاری روسی تاس، ماکسیم سوسلوف، سخنگوی سفارت مسکو در تهران، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «رزمایش‌ها امروز آغاز شدند. ما این را تایید می‌کنیم».

روز یکشنبه  دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفته بود: «رزمایش دریایی مشترک با کشور روسیه بیانگر اقتدار دریایی نیروهای مسلح ایران است که این رزمایش به منظور برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود».