فاکس نیوز می‌گوید رهبر جمهوری‌خواهان سنا به تبرئه ترامپ رأی خواهد داد

دونالد ترامپ نخستین رییس جمهوری ایالات متحده است که دو بار استیضاح شده

با توجه به انتقاد مک‌کانل از نقش ترامپ در آشوب ۶ ژانویه، رسانه‌ها می‌خواهند بدانند او در محاکمه استیضاح چه رأیی می‌دهد-Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

فاکس نیوز روز شنبه در گزارشی نوشت که این شبکه خبری دریافته است میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان سنا قصد دارد به تبرئه دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق ایالات متحده رأی دهد.

با توجه به انتقاد مک‌کانل از نقش ترامپ در آشوب ۶ ژانویه و استعفای همسرش از وزارت حمل‌ونقل به دنبال آن حوادث، رسانه‌ها می‌خواهند بدانند او در محاکمه استیضاح ترامپ چه رأیی می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از حمله مرگبار گروهی از حامیان تندرو ترامپ به کنگره در ششم ژانویه مجلس نمایندگان به استیضاح او رأی داد و روند محاکمه استیضاح رییس جمهوری سابق در سنا از دوشنبه آغاز شد.

دونالد ترامپ نخستین رییس جمهوری ایالات متحده که دو بار استیضاح شده و نخستین رییس جمهوری آمریکا است که محاکمه استیضاح او پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش برگزار می‌شود.

دموکرات‌های کنگره، و تعدادی از همتایان جمهوری‌خواه آنها، بر این عقیده هستند که سخنرانی ترامپ در روز ششم ژانویه باعث تحریک هوادارانش به حمله به کنگره و جان باختن پنج نفر شد.

سناتور مک‌کانل ۱۹ ژانویه گفت ترامپ آشوبگران را که می‌خواستند با اعمال «ترس و خشونت» نشست مشترک کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات را مختل کنند، «تحریک» کرد.

فاکس نیوز می‌گوید دریافته است که او امروز همکاران جمهوری‌خواه خود را در جریان رأیی که می‌خواهد در پایان محاکمه بدهد گذاشته است. این شبکه اشاره‌ای به منبع این خبر نکرده است.