خودداری پکن از ارائه داده‌های اولیه شیوع کرونا در چین

دونالد ترامپ از جمله افرادی بود که نسبت به ادعای پکن در مورد چگونگی شیوع ویروس تردید داشت

داده‌های خام مربوط به مورد می‌تواند به این نهاد بین‌المللی کمک کند که بفهمند ویروس چه وقت و چگونه در مراحل اولیه در چین شایع شد- China Daily via REUTERS

اعضای کمیته تحقیق سازمان جهانی بهداشت می‌گویند چین از ارائه «داده‌های خام» خود از موارد اولیه ابتلا به ویروس جدید کرونا، کووید-۱۹، به این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد خودداری کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه از قول این پژوهشگران نوشت، این داده‌های خام می‌تواند به این نهاد بین‌المللی کمک کند که بفهمند ویروس چه وقت و چگونه در مراحل اولیه در چین شایع شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنچه که دولت چین رسما اعلام کرده این است که ویروس کووید-۱۹ اواخر دسامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار از یک بازار مواد غذایی در شهر ووهان و احتمالا از طریق خفاش به انسان منتقل شده است.

بر اساس گزارش‌ها آزمایشگاهی هم در همین شهر در حال تحقیق بر روی این ویروس بوده است و حتی برخی چنین گمانه‌زنی می‌کنند که ویروس جدید کرونا، که نام کووید-۱۹ را بر آن گذاشته‌اند، دست‌ساز است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از جمله افرادی بود که نسبت به ادعای پکن در مورد چگونگی شیوع ویروس تردید داشت و دولت چین را به پنهان‌کاری و گمراه‌کردن افکار عمومی متهم کرده است.

بیشتر از جهان