آرتتا و حسرت فرصت‌های از دست رفته در بازی با یونایتد

«بی‌نظیری بین دو تیم بزرگ بود که هر دو می‌خواستند پیروز شوند»

ضربه پپه بازیکن آرسنال از کنار تیر دروازه منچستر یونایتد به بیرون رفت - IAN KINGTON / IKIMAGES / AFP

مایکل آرتتا اعتراف کرد که تیم آرسنال او  در تساوی بدون گل خود با منچستر یونایتد در لیگ برتر، فاقد برتری تکنیکی بود.

منچستر یونایتد که در جایگاه دوم قرار داشت، با این نتیجه از رقبای خود عقب‌تر افتاد و منچستر سیتی نیز که در صدر است، روز یکشنبه نتوانست به پیروزی در برابر آرسنال دست یابد، ولی آرسنالی‌ها هم به گفته سرمربی خود، مایکل آرتتا، از این نتیجه به ستوه آمده‌اند.

این مربی اسپانیایی به وبسایت رسمی باشگاه گفت: «به نظرم این بازی بی‌نظیری بین دو تیم بزرگ بود که هر دو می‌خواستند پیروز شوند. به نظرم در آخر به نتیجه منصفانه‌ای دست یافتیم چون آنها موقعیت‌هایی در نیمه اول داشتند و ما هم فرصت‌هایی بزرگ در نیمه دوم یافتیم و می‌بایست حداقل یک گل به ثمر می‌رساندیم، ولی نرسانیدم و از همین رو ممکن نبود که برنده بازی شویم. بنابراین حداقل امتیاز حاصل از تساوی را گرفتیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارتین اودگارد که درست چند روز بعد از آن که به عنوان بازیکن قرضی از رئال مادرید در نقش هافبک میانی تیم به آرسنال آمده بود، در ده دقیقه آخر بازی وارد میدان شد، اولین بازی خود را برای این باشگاه انجام داد.

این بازیکن ۲۲ ساله به جای امیل اسمیت رو به میدان آمد و در همین حال، ویلیام در بین دو نیمه با گابریل مارتینلی تعویض شد و در آخرین لحظات بازی هم ادی انکاتیکا جایگزین الکساندر لاکازت شد.

آرتتا گفت: «من خیلی از نحوه کنترل بخش‌های بزرگی از بازی توسط تیم خود راضی هستم، به ویژه وقتی تاکتیک خود را در نیمه دوم تغییر دادیم، خیلی بیشتر به تیم همیشگی خود شبیه و نزدیک شدیم. ما خیلی تهاجمی عمل کردیم، توپ را خیلی زود و در موقعیت‌هایی خوب به دست آوردیم. اما از به ثمر رساندن گل باز ماندیم و این عامل اساسی در بازی‌های بزرگ است.»

پیر امریک اوبامیانگ، کاپیتان تیم، از شرکت در این بازی باز ماند، چرا که باید از قوانین مرتبط با ویروس کرونا پیروی می‌کرد و اکثر هفته را صرف رسیدگی به یک امر شخصی کرد.

این نتیجه، یعنی بدون شکست باقی ماندن آرسنال در هفت بازی برتر اخیر خود،  باعث شد که این باشگاه شمال لندن در لیگ برتر با ۳۱ امتیاز در جایگاه نهم قرار بگیرد. در همین حال منچستر یونایتد با ۴۱ امتیاز در جایگاه دوم، و سه امتیاز عقب‌تر از منچستر سیتی است که صدر جدول را به خود اختصاص داده است.

آرسنال در بازی بعدی به مصاف تیم ولوز خواهد رفت و منچستر یونایتد با ساوت‌‌همپتون بازی خواهد کرد و هر دو بازی در عصر سه‌شنبه برگزار خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش