شکست رکورد جهانی دو ۶۰ متر توسط دونده بریتانیایی

این دونده ۲۵ ساله تنها ۲ صدم ثانیه رکورد را جا‌به‌جا کرد

بازگشت اشر اسمیت به دو و میدانی بین‌المللی، یادآورد آخرین حضور او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در دوحه است- ULI DECK / POOL / AFP

دینا آشر اسمیت، دونده دو سرعت بریتانیایی، در مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن در کارلسروهه در آلمان در دو ۶۰ متر، یک رکورد جهانی به نام خود ثبت کرد.

پس از آخرین حضورش در مسابقات بین‌المللی‌ در سال ۲۰۱۹، او موفق شد در این مسابقات به رکورد ۷ و ۸ صدم ثانیه‌ای دست یابد. این رکورد با بهترین رکورد او خارج از مسابقات برابری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، این اولین بار در سه سال گذشته بود که آشر اسمیت در داخل سالن سرپوشیده مسابقه می‌داد. سال گذشته به علت محدودیت‌های کرونا، او فقط سه بار مسابقه داده بود.

این دونده ۲۵ ساله تنها ۲ صدم ثانیه رکورد را جا‌به‌جا کرد. رکورد قبلی در اختیار اشا فیلیپ بود که خودش در کارلسروهه پنجم شد.

بازگشت اشر اسمیت به دو و میدانی بین‌المللی، یادآورد آخرین حضور او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در دوحه است. در آن مسابقات، او قهرمان ۲۰۰ متر جهان شد.

شهر کارلسروهه در جنوب غربی آلمان همچنین میزبان فرصت قهرمانی برای یک ورزشکار بریتانیایی دیگر بود؛ الیوت گیلز، که در ۸۰۰ متر مردان با نتیجه یک دقیقه و ۴۵.۵ ثانیه قهرمان شد.

این بازیکن ۲۶ ساله که در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۶ اروپا  در آمستردام برنز گرفته بود، این بار از دو رقیب فرانسوی‌اش؛ یعنی بنیامین رابرت و پیر امبروز، سریع‌تر دوید. 

در همین حال، سوفیا مک کینا در مسابقات پرتاب وزنه زنان موفق شد با شکست رکورد خارج از مسابقات خود، به مقام سوم دست یابد.

ملیسا کورتنی-برایانت نیز پس از پایان چشمگیر در دو ۳۰۰۰ متر زنان، سوم شد. در دو ۳۰۰۰ متر مردان نیز اندی بوچارت  به مقام چهارم رسید. این بازیکن ۲۹ ساله، رکورد داخل سالن خود را در اسکاتلند و رکود خارج از مسابقات خود را بهبود داد و ۳۰۰۰ متر را در هفت دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه دوید.

© The Independent

بیشتر از ورزش