روحانی: من را محاکمه کنید

«اگر اروپایی‌ها به برجام برگردند، ما هم برمی‌گردیم»

روحانی از جواد آذری جهرمی به طور تمام قد دفاع کرد - عکس از تسنیم

حسن روحانی در سخنان امروز خود در هیئت دولت، با اشاره به احضار آذری جهرمی به دادگاه گفت: «افزایش پهنای باند دستور من بوده است. اگر می‌خواهید کسی را محاکمه کنید، من را محاکمه کنید.»

او در این باره گفت که اگر زیرساخت‌های اطلاعتی کشور توسعه نمی‌یافت، در شرایط کرونایی چطور می‌توانستیم بحث آموزش دانش‌آموزان و همچنین سرگرمی مردم در دوران قرنطینه را فراهم کنیم.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد، افزایش پهنای باند به معنای مبارزه با فساد است. این موضوع اجازه می‌دهد تا مردم از ثبت سفارش تا واردات و نقل‌وانتقال کالا را رصد کنند. اگر به دلیل مبارزه با فساد می‌خواهید محاکمه کنید، نباید وزیر من را محاکمه کنید، بلکه من را باید محاکمه کنید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشاره روحانی به محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران است که هفته گذشته و به دنبال شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی، برای پاسخگویی در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد. رسانه‌های ایران نوشتند که آقای آذری جهرمی پس از پاسخ دادن به پرسش‌های دادستان، با قرار التزام آزاد شده و به محل کار خود بازگشته ‌است.

روحانی در بخشی دیگر با اشاره به انتقادات به دولت اظهار داشت که انتقاد بسیار مسئله خوبی است اما روح مردم از اینکه نسبت به دولت با لحن بدی صحبت می‌کنند و از مصونیت برخوردارند، آزار می‌بیند.

وی همچنین مدعی شد که شرایط اقتصادی ایران نسبت به یک ماه پیش بهتر شده است و برخی از بنگاه‌های اقتصادی ما سه شیفت کار می‌کنند.

روحانی در مورد برجام نیز گفت: «به جز دو کشور کوچک و اسرائیل که وی آن را کودک کش خواند، بقیه دنیا خواهان بازگشت آمریکا به برجام هستند.» وی افزود: باتوجه‌به اینکه اروپایی‌ها به وعده خود عمل نکردند و ما بابت این موضوع از آنها طلبکاریم. اگر آنها به برجام برگردند، ما هم برمی‌گردیم.

او تأکید کرد که در دنیا نظر واحدی وجود دارد و آن این است که آمریکا باید به برجام بازگردد.

پیش تر، علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز روز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه، در نشست خبری خود گفت: «در حال حاضر هیچ گفت‌وگو یا تماسی با دولت جدید آمریکا نداشتیم و همچنان منتظر مواضع رسمی دولت آمریکا در نحوه بازگشت به تعهدات این کشور و لغو تحریم‌های غیرقانونی که جزو جدایی‌ناپذیر از این تعهدات است، هستیم.»