قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ برگزار شد

این مسابقات از ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با بازی‌های رفت‌وبرگشتی انجام می‌شود

این سری از رقابت‌ها با حضور ۴۰ تیم از غرب و شرق قاره آسیا برگزار می‌شود - عکس از سلام نو

قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مقر ای‌اف‌سی در شهر کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی، برگزار شد و تیم‌های ایرانی، در مرحله گروهی حریفان خود را شناختند.

این مسابقات قرار است امسال با تغییرات بسیاری برگزار شود. این سری از رقابت‌ها با حضور ۴۰ تیم از غرب و شرق قاره آسیا و در ۱۰ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. صدرنشینان هر گروه مستقیما راهی مرحله حذفی می‌شوند؛ اما برای تیم‌های دوم هر گروه، این چنین نخواهد بود و فقط در مجموع شش تیم از تیم‌های دومی که امتیاز بیشتری کسب کرده باشند، می‌توانند در مرحله حذفی حضور پیدا کنند.

کشور ایران می‌توانست در این سری از رقابت‌ها، دو نماینده مستقیم داشته باشد که پرسپولیس و تراکتورسازی از تبریز در مرحله گروهی قرار گرفتند. دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران می‌بایست در مرحله مقدماتی یک بازی انجام می‌دادند اما تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل حذف یکی از نمایندگان تاجیکستان از مسابقات، شانس حضور مستقیم در مرحله گروهی این رقابت‌ها را پیدا کرد. باشگاه استقلال با ۱۲ بار حضور به‌عنوان باسابقه‌ترین تیم در این رقابت‌ها به حساب می‌آید. به این ترتیب تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی نماینده‌های ایران در این مسابقات هستند که مستقیم وارد مرحله گروهی این رقابت‌ها شده‌اند. تیم فولاد نیز پس بازی پلی‌آف و در صورت برد در این بازی مقابل العین امارت، به مرحله گروهی در این مسابقات اضافه خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال پرسپولیس، نایب‌قهرمان دور پیش این رقابت‌ها، در «سید» یک مسابقات قرار گرفت و طبق قرعه انجام شده، سرگروه جدول پنج این رقابت‌ها شد. تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل سرگروهی و شرایط ویژه‌ای که داشت، با قرعه نسبتا آسانتری مواجه شد و با تیم‌های الریان قطر و گووا و یک تیم که از بازی پلی‌آف و مرحله مقدماتی اضافه خواهد شد هم‌گروه شده است. بازی دو تیم فوتبال پرسپولیس و الریان به دلیل حضور شجاع خلیل زاده، بازیکن سابق پرسپولیس در این تیم، می‌تواند جالب‌توجه باشد.

تیم فوتبال استقلال اما در این مسابقات، دوباره با قرعه سختی روبه‌رو شده و در گروه سوم در کنار تیم‌های سختی مثل الدحیل قطر، الاهلی عربستان والشرطه عراق قرار گرفته و می‌توان گفت که مانند دور قبل در «گروه مرگ» است. از نکات جالب در این گروه می‌توان به مسابقه استقلال در مقابل الدحیل و جدال علی کریمی، بازیکن سابق تیم استقلال، در مقابل هم‌تیمی‌هایش اشاره کرد.

تیم فوتبال تراکتورسازی، دیگر نماینده ایران، پس از سه سال غیبت دوباره در این مسابقات حضور دارد و با توجه به قرعه نسبتا سختی که با آن روبه‌رو شده، امیدوار است تا با هدایت مسعود شجاعی، مربی-بازیکن خود، بتواند در این مسابقات نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشد. تیم فوتبال تراکتورسازی در این مسابقات در گروه دوم با تیم‌های الشارجه، پاختاکور و یک تیم که از بازی‌های مقدماتی اضافه خواهد شد، هم‌گروه است.

و درنهایت تیم فوتبال فولاد خوزستان باید در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ مقابل العین امارات قرار گیرد و در صورت برد، در گروه چهارم و سخت این مسابقات در کنار تیم‌های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن حضور یابد.

این مسابقات قرار است از ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با بازی‌های رفت‌وبرگشتی انجام شود.

گروهA:  الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات، استقلال تاجیکستان، پلی‌آف بین الغرافه قطر و آلمالیق ازبکستان
گروهB: شارجه امارات، تراکتورسازی تبریز، پاختاکور ازبکستان، برنده پلی‌آف الوحده عربستان و نیرو هوایی عراق
گروهC: الدحیل قطر، الاهلی عربستان، استقلال تهران، الشرطه عراق
گروهD: السد قطر، النصر عربستان، الوحدات اردن، برنده پلی‌آف العین امارات یا فولاد خوزستان
گروهE: پرسپولیس تهران، الریان قطر، برنده پلی‌آف الوحده امارات و الزوراء عراق

بیشتر از ورزش