رونالدو، آقای گل تاریخ فوتبال

رونالدو در مجموعِ ۲۰ مسابقه این فصل، ۲۰ گل به ثمر رسانده است

کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم یوونتوس ایتالیا - KAZUHIRO NOGI / AFP

کریستیانو رونالدو، هفتصد و شصتمین گل خود را وارد دروازه کرد تا هم یوونتوس را در سوپرجام ایتالیا در برابر ناپولی، به پیروزی برساند هم آقای گل تاریخ فوتبال مردان جهان شود.

قهرمان رده نخست فوتبال باشگاه‌های ایتالیا، با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و گل دوم را هم آلوارو موراتا، مهاجم سابق چلسی، در وقت‌های تلف‌شده به ثمر رساند. اما گل کریستیانو در دقیقه ۶۴ بازی بود که تاریخ‌ساز شد.

رونالدو در تاریخ ۱۰ ژانویه، توانسته بود خود را به جوزف بیکان، آقای گل قبلی تاریخ مسابقات رسمی فوتبال، برساند و شب چهارشنبه نیز از او پیشی گرفت.

جوزف بیکان چک-اتریشی، طی بازی‌هایی رسمی که از دهه ۱۹۳۰ تا دهه ۱۹۵۰ میلادی انجام داد، ۷۵۹ گل به ثمر رسانده بود. در مورد آمار برخی از بازیکنان نسل‌های قبل‌تر از او هم اختلاف نظر وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پله، یکی از بازیکنانی است که آمار گل‌های او خیلی بیشتر است، اما گویا شماری از این گل‌ها را در بازی‌هایی به ثمر رسانده که مسابقه یا رسمی نبوده‌اند. طبق گزارش اکثر منابع، او ۷۵۷ گل، یعنی سه گل کمتر از رکورد کنونی رونالدو به ثمر رسانده است.

لیونل مسی که در حال حاضر با زدن ۷۱۹ گل باشگاهی و ملی، در جایگاه چهارم آقای‌گل‌های تاریخ قرار دارد، تنها بازیکن کنونی در دنیای فوتبال است که می‌تواند این رکورد را پشت سر بگذارد.

روماریو، گرد مولر، فرانس پوشکاش، اوزه‌بیو، فرانس دیک و آرتور فریدنریش، از دیگر بازیکنان فهرست ۱۰ آقای گل برتر در تاریخ فوتبال مردان هستند.

رونالد، در کل ۸۵ گل برای یوونتوس، به ثمر رسانده است و قبلاً هم ۴۵۰ گل برای رئال مادرید، ۱۱۸ گل برای منچستر یونایتد، ۵ گل برای اسپورتینگ و ۱۰۲ گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده بود.

او در مجموعِ ۲۰ مسابقه این فصل، ۲۰ گل به ثمر رسانده است که ۱۵ گل آن در ۱۴ مسابقه رده نخست مسابقات باشگاه‌های ایتالیا بوده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش