بایدن‌ها ساکن کاخ سفید می‌شوند

داخل اقامتگاه کاخ سفید چگونه است؟

مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه، برای رئیس‌جمهور ۷۸ ساله آمریکا چیزی بیش از آغاز یک تغییر شغل است. آقای بایدن پس از مراسم تحلیف به کاخ سفید نقل‌مکان خواهد کرد و چهار سال آینده را همراه با همسر و دو سگ گرگی‌اش، «چَمپ» و «مِیجِر» در آنجا خواهد گذراند.

کلیه روسای‌جمهور آمریکا از زمان جان آدامز در سال ۱۸۰۰ در این ساختمان زندگی کرده‌اند. بایدن چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهور آمریکا است که در کاخ سفید اقامت می‌کند.

اما داخل کاخ سفید چه شکل و شمایلی دارد؟

آدرس رسمی کاخ سفید چیست؟

آدرس پستی و رسمی کاخ سفید «شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا، ان‌دبلیو (شمال غربی)» در ناحیه واشنگتن است. خانه رئیس‌جمهور بخشی از پارک ریاست‌جمهوری است که از دو پارک ملی (میدان لافایت و الیپس)، ساختمان دولت، ساختمان مدیریت آیزنهاور، ساختمان دارایی (که تصویرش پشت اسکناس‌های ده‌دلاری چاپ شده) و مرکز گردشگری کاخ سفید تشکیل شده است.

گردشگران از سراسر جهان می‌توانند از داخل کاخ سفید دیدار کنند اما به این منظور باید درصورتی که شهروند آمریکا هستند از یک نماینده محلی کنگره درخواست کنند یا با سفارت آمریکا در کشور خود هماهنگ کنند.

کاخ سفید در چه تاریخی بنا شد و طراح آن که بود؟

جورج واشنگتن، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۱۷۹۱، زمین کاخ سفید را انتخاب کرد اما هرگز نتوانست در آن اقامت کند زیرا هنگامی که ساخت آن به پایان رسید، او دیگر رئیس‌جمهور نبود.

جورج واشنگتن ابتدا با هنرمند و کارشناسی به نام «پیر چارلز لانفانت» و نیز شهرداری ناحیه واشنگتن در مورد طرح و معماری کاخ سفید مشورت کرد اما لانفاتن پیش از پیاده کردن طرح خود با نمایندگان رئیس‌جمهور اختلاف پیدا کرد و در فوریه ۱۷۹۲ اخراج شد.  

کمی پس از آن در همان سال تعدادی آرشیتکت در مسابقه‌ای که برای ساخت کاخ سفید برگزار شده بود شرکت کردند که از میان آن‌ها طرح معماری ایرلندی تبار به نام «جان هوُبان» پذیرفته شد.

طرح هوبان بسیار ساده‌تر از طرح اولیه لانفانت برای «کاخ ریاست‌جمهوری» و یک چهارم مساحت آن بود. هشت سال طول کشید تا بنای کاخ سفید تمام شود و در سال ۱۸۰۰ که  جان آدامز و خانواده‌اش به آن نقل‌مکان کردند هنوز در دست ساخت بود.

هزینه ساختمان کاخ سفید در آن زمان ۲۳۲ هزار و ۳۷۲ دلار تمام شد که با نرخ امروز معادل حدود ۱۰۰ میلیون دلار است.

زیربنای کاخ سفید چقدر است؟

زیربنای کاخ سفید حدود پنج هزار و ۱۰۰متر مربع است که در شش طبقه ساخته شده است. کاخ سفید ۱۳۲ اتاق از جمله ۳۵ حمام دارد و آشپزخانه آن می‌تواند از ۱۴۰ مهمان پذیرایی کند. کاخ سفید همچنین ۴۱۲ در، ۱۴۷ پنجره، ۲۸ بخاری دیواری، هشت پلکان و سه آسانسور دارد. برای رنگ کردن دیوارهای کاخ سفید (یک لایه) به ۵۷۰ گالن رنگ احتیاج است.

گذشته از محل اقامت اصلی کاخ سفید، این مجموعه دو ضلع شرقی و ضلع غربی دارد که با راهروهایی به ساختمان اصلی مرتبط می‌شود. در ضلع شرقی دفترکار بانوی اول و کارکنان وی قرار دارد. دفتر رئیس‌جمهور از جمله دفتر بیضی شکل و دفتر کابینه، در ضلع غربی واقع است.   

محل اقامت ساکنان کاخ سفید چگونه است؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاسخ به این سؤال به‌طور خلاصه این است: بسیار لوکس‌تر از محل اقامت نخست‌وزیر بریتانیا. کاخ سفید یک زمین تنیس، یک استخر در فضای باز، سینما، بولینگ، مغازه شکلات فروشی (که آشپزهای کاخ سفید ناب‌ترین شکلات‌ها را برای ضیافت‌ها تهیه می‌کنند)، یک سالن ورزش، سالن بازی، بهداری و زمین گلف مجازی است که توسط دونالد ترامپ تعبیه شده است.

اتاق خواب اصلی کاخ سفید که احتمالا مورد استفاده جو و جیل بایدن قرار خواهد گرفت، در طبقه دوم کاخ سفید واقع است. به هر خانواده ریاست‌جمهوری مبلغ ۱۰۰ هزار دلار بودجه برای تزیین مجدد محل اقامت آن‌ها از جمله رنگ‌کاری مجدد داده می‌شود. دونالد ترامپ حدود ۱/۷۵ میلیون دلار خرج بهتر کردن کاخ سفید کرد که ۱۷ هزار دلار قالی جدید و پنج هزار دلار کاغذدیواری را شامل می‌شد. باراک اوباما  ۱/۵ میلیون دلار خرج دکوراسیون مجدد کاخ سفید کرد. 

اسباب‌کشی به کاخ سفید چطور انجام می‌شود؟

پاکسازی آنچه از رئیس‌جمهور پیشین به جا مانده و اسباب‌کشی رئیس‌جمهور جدید در یک روز مستلزم کار یک تیم ۱۰۰ نفره در کاخ سفید است که به دلایل امنیتی نمی‌توانند از موسسه‌های نقل‌وانتقال موجود استفاده کنند.

کیت اندرسون باور، گزارشگر مولف کتاب «اقامتگاه: داخل دنیای خصوصی کاخ سفید»، می‌نویسد که این روند تنها پنج یا شش ساعت طول می‌کشد و مستلزم روندی «کاملا برنامه‌ریزی‌شده است». او به شبکه ای‌بی‌سی۷ نیوز گفت: «در حالی که رئیس‌جمهور جدید در حال ادای سوگند در محل کنگره است، کارکنان کاخ سفید مشغول جابه‌جا کردن و نقل‌وانتقال پشتی تخت‌ها، تشک‌ها، باز کردن چمدان لباس‌ها و آویزان کردن آن‌ها در کمدها هستند که وقتی خانواده جدید وارد کاخ سفید می‌شوند همه‌چیز کامل باشد.» 

دونالد ترامپ و همسرش به اقامتگاه خود در مارالاگوی فلوریدا باز می‌گردند.

خانم باور می‌گوید: «می‌دانیم که ملانیا بسیاری از وسایل خود را از کاخ سفید خارج کرده و بسته‌های بسیاری را به فلوریدا فرستاده است. من با کسی که با تیم نقل‌وانتقالات کار می‌کند در تماس هستم. او می‌گوید خود را برای پاکسازی و تمیز کردن کامل محل اقامت کاخ سفید آماده می‌کند. به دلیل وجود همه‌گیری کرونا روند تمیز کردن اقامتگاه کاخ سفید تشدید می‌شود.»   

© The Independent