هارلت؛ فردی که به جای ترامپ از ورود بایدن به کاخ سفید استقبال خواهد کرد

آقای ترامپ چهارمین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که با اجتناب از حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید تاریخ‌ساز می‌شود

جو و جیل بایدن در پای پلکان شمالی کاخ سفید روز چهارشنبه صبح از طرف هارلت، راهنمای کاخ سفید مورد استقبال قرار خواهند گرفت-Eric BARADAT / AFP

جو بایدن روز چهارشنبه به عنوان چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا، در شرایطی سوگند یاد خواهد کرد که برخی از جنبه‌های سنتی مراسم در آن وجود ندارد، بخشی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و بخشی به سبب عدم‌حضور دونالد ترامپ. 

دونالد ترامپ برخلاف سنت، آقای بایدن را به جلسه ریاست جمهوری در کاخ سفید دعوت نکرد و از حضور در مراسم تحلیف او خودداری کرده است. 

علاوه بر این، روز چهارشنبه، در رویدادی تاریخ‌ساز، این تیموتی هارلت، راهنمای ارشد کاخ سفید خواهد بود که پیش از مراسم ادای سوگند جانشین دونالد ترامپ در محل کنگره، به خانم و آقای بایدن هنگام ورود به مقر ریاست جمهوری خوش‌آمد خواهد گفت.  

خانم و آقای ترامپ کجا خواهند بود؟ 

بنا به گزارش‌ها، چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ صبح روز چهارشنبه واشینگتن را به دنبال شلیک ۲۱ تیر توپ ترک خواهند کرد.  

خانم و آقای ترامپ با خودداری از دعوت از بایدن‌ها به کاخ سفید پیش از مراسم تحلیف – در تضاد با اوباما هنگام به ریاست جمهوری رسیدن ترامپ و سایر روسای جمهور پیشین -  سنت‌شکنی کرده‌اند. 

به همین گونه خانم و آقای ترامپ و خانم و آقای بایدن همراه یکدیگر به مراسم تحلیف در محل کنگره آمریکا که اکنون پس از شورش‌های دو هفته گذشته مرمت شده نخواهند رفت. 

آقای ترامپ چهارمین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که با اجتناب از حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید تاریخ‌ساز می‌شود. 

چه کسی از بایدن‌ها در بدو ورود به کاخ سفید استقبال خواهد کرد؟ 

جو و جیل بایدن در پای پلکان شمالی کاخ سفید روز چهارشنبه صبح از طرف تیموتی هارلت، راهنمای ارشد کاخ سفید مورد استقبال قرار خواهند گرفت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیویورک تایمز، آقای هارلت ورود بایدن‌ها را طرح‌ریزی کرده و بر روند انتقال در داخل کاخ سفید نظارت داشته است. او همچنین با خانم و آقای بایدن در تماس بوده است. 

آقای هارلت همچنین به عنوان راهنمای ارشد کاخ سفید و بلندپایه‌ترین کارمند ساکن در مقر ریاست جمهوری بر انتقال وسایل خصوصی خانم و آقای ترامپ از کاخ سفید و نظافت ساختمان نظارت داشته است. 

آیا تیموتی هارلت در کاخ سفید خواهد ماند؟ 

آقای هارلت در سال ۲۰۱۷ از طرف ملانیا ترامپ به عنوان راهنمای ارشد کاخ سفید انتخاب شد. او پیش‌تر مدیر اتاق‌های هتل بین‌المللی ترامپ واقع در دو کیلومتری کاخ سفید بود. 

آقای هارلت نهمین شخصی است که در مقام راهنمای ارشد کاخ سفید قرار گرفته است. به گفته نیویورک تایمز، این مقام پیش‌تر به کسانی تعلق داشت که یا زمینه نظامی داشتند یا کارمند غیرسیاسی دولت بوده‌اند. 

با توجه به این که آقای هارلت از طرف ترامپ‌ها منصوب شده است و پیش‌تر هم در سازمان ترامپ کار می‌کرد، بایدن‌ها احتمالا شخص دیگری را به این مقام منصوب خواهند کرد. اما هنوز هیچ نشانه‌ای در این مورد وجود ندارد. 

گفته می‌شود آقای هارلت در مورد ابقا در این سمت اظهار علاقه کرده است و نمی‌خواهد به عنوان یکی از افراد وفادار به ترامپ تلقی شود که ظاهرا او را تنها یک‌بار و هنگام مصاحبه شغلی‌اش ملاقات کرده است.

© The Independent