ادامه روند نزولی بهای ارز، سکه و طلا

قیمت طلا و ارز نسبت به دو ماه پیش افت چشمگیری داشته است

نرخ دلار در مقایسه با یک ماه قبل چهار هزار تومان کاهش یافته است - عکس از انتخاب

در ادامه روند کاهشی قیمت ها در روزهای اخیر، هم‌اکنون در بازار تهران قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۹۳۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. هر دلار یک ماه قبل در ۲۹ آذرماه ۲۵هزار و ۷۵۰ تومان معامله شده بود. مقایسه قیمت امروز با یک ماه قبل افت قیمت حدود چهار هزار تومانی را نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، قیمت یورو ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است. در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار  ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که در دوم آذرماه، هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسید. همچنین قیمت طلا نسبت به پنجم آذر که قیمت طلای ۱۸ عیار با نرخ یک میلیون و ۶۴ هزار تومان معامله می‌شد، کاهش چشمگیری داشته است. سکه طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزارتوانی از قیمت ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد این کاهش قیمت در پی اظهارات حسن روحانی شکل‌گرفته باشد. روحانی اخیراً اعلام کرد که در صورت آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و سایر کشورها، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان کاهش خواهد یافت.

میثم رادپور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت نیوز گفت پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی حدود ۷ میلیارد دلار است که با احتساب نرخ ۲۰ هزار تومان برای هر دلار حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و بخش قابل‌توجهی از کسری بودجه را شامل می‌شود. باتوجه‌به کاهش درآمدهای نفتی و افزایش هزینه‌های دولت، تورم در سال آینده افزایش خواهد داشت و بعید است قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد.

وی در ادامه اظهار داشت به نظر نمی‌رسد قیمت دلار از ۲۰ هزار تومان افت بیشتری داشته باشد، اما بورس احتمال کاهش قیمت دلار را پیش‌خور کرده است و حتی اگر دلار تا این محدوده ریزش کند تداوم ریزش‌های بورس منطقی نیست و بورس با قیمت ۲۰ هزار تومان جذاب خواهد بود و ریزش بورس به‌خاطر ریزش قیمت دلار اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر از اقتصاد