واکنش «سیمپسون‌ها» به پیش‌بینی رویدادهای تحلیف بایدن

یکی از نویسندگان این کارتون نوشت: «خانواده سیمپسون‌ها باعث تحقق این پیشگویی‌ها نمی‌شود»

این انیمیشن محبوب، به دلیل پیشگویی رویدادهای خبری پیش از وقوع آن‌ها، معروف شده است - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

یکی از خالقان کارتون «خانواده سیمپسون» به این اظهارات که قسمت جدیدی از این کارتون مراسم پیش روی تحلیف جو بایدن را «پیش‌بینی» کرده است، واکنش نشان داد.

این انیمیشن محبوب تاکنون بارها به دلیل پیشگویی رویدادهای خبری پیش از وقوع آن‌ها، معروف شده است؛ اتفاقاتی نظیر انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده.  بعضی از این پیشگویی‌ها، در قسمت‌های مربوط به دهه‌ها پیش از وقوع آن اتفاقات در دنیای واقعی، به تصویر کشیده شده‌اند.

بعد از شورش طرفداران ترامپ در کنگره نیز هواداران سیمپسون‌ها ادعا کردند این اتفاق در قسمتی از تولیدات سال ۱۹۹۶ با نام «روزی که خشونت مرد» پیشگویی شده بود.

ال جین، از نویسندگان کارکشته سیمپسون‌ها، اکنون به صحنه دیگری از یکی از قسمت‌های جدیدتر این انیمیشن واکنش نشان داده است که به عقیده برخی ممکن است پیشگویی اختلالات و درگیری‌های بیشتر در مراسم تحلیف بایدن باشد.

با احتمال استیضاح دونالد ترامپ برای بار دوم به خاطر نقش او در تشویق شورش‌های ششم ژانویه، متخصصان هشدار داده‌اند که مراسم تحلیف بایدن ممکن است با اعتراضات و خشونت بیشتری از طرف راست‌گرایان افراطی مواجه شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جین در توییتر عکسی از قسمت ۳۱ کارتون خانواده سیمپسون با عنوان «خانه درختی وحشت» را نیز به اشتراک گذاشته است. در آغاز این قسمت که سال گذشته برای هالووین ساخته شده بود، هومر سیمپسون کل روز انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌خوابد. بعد از این که مارجی او را دعوا می‌کند که چرا تنبلی کرده و رای نداده است، او می‌پرسد: «مگر چقدر بد شده است؟» صحنه بعد جهشی رو به جلو به تاریخ «۲۰ ژانویه ۲۰۲۱» یا همان روز تحلیف است که هومر را نشان می‌دهد که روی سقف خانه خود نشسته است و تفنگی را در دست دارد، در حالی که کل شهر در اطراف او در شعله‌های آتش می‌سوزد و انگار آخرالزمان شده است.

آقای جین نوشت: «خانواده سیمپسون‌ها باعث تحقق این پیشگویی‌ها نمی‌شود».

آقای جین به‌عنوان یکی از نویسندگان کارتون خانواده سیمپسون در کنار مایک ریس در طول فصل‌های سوم و چهارم شروع به کار کرد و بعدتر دوباره به این برنامه پیوست تا از سال ۲۰۰۱ به این طرف (از فصل ۱۳ به بعد) نویسنده انحصاری آن باشد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر