کامالا هریس روی جلد ووگ آمریکا: خیلی کارها خواهم کرد

هریس اولین زن سیاه‌پوست-و اولین سیاه‌پوستی- است که معاون رییس جمهوری می‌شود

کامالا هریس معاون رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا- عکس از فیسبوک خانم هریس

تصویر کامالا هریس روی جلد شماره فوریه مجله ووگ نقش می‌بندد. 

عکاس تایلر میچل است و خانم هریس کت و شلواری مشکی به تن و کتانی مارک کانورس به پا دارد و جلوی پرده‌ای ابریشمی به رنگ صورتی در پس‌زمینه سبز ایستاده است. 

در این عکس پاهای خانم هریس اندکی از هم فاصله دارد و دست‌ها را جلوی شکم در هم قلاب کرده است. 

روی جلد دیجیتال دومی هم انتشار یافته است که در آن کت‌وشلوار نشان تجاری مایکل کورس به رنگ آبی چرک به تن دارد و بازو در بازو حلقه کرده است. 

این عکس روی جلد الهام گرفته از عکس‌های هریس در انجمن زنان دانشگاه هاروارد به نام آلفا کاپا آلفا است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

البته این عکس روی جلد پیشاپیش به توییتر درز کرده است و شماری از کاربران نیز از این گونه به تصویر کشیدن معاون رییس‌جمهور منتخب انتقاد هم کرده‌اند. 

شخصی در توییتر نوشته است: «مردم من هم می‌توانستم از معاون رئیس جمهور کامالا هریس مفت و مجانی با دوربین سامسونگ خودم عکس بگیرم و ۱۰۰ درصد مطمئن هستم از عکس روی جلد ووگ بهتر می‌شد. حتی اگر در حیاط‌مان و زیر نور طبیعی خورشید هم عکس بگیرم از این بهتر می‌شود.» 

انتقاد برخی دیگر هم به سبک پوشاک بود. شخصی در توییتر نوشت: «ووگ می‌داند کامالا هریس شیفته انجمن زنان، کت و شلوار راحت و کفش‌های چاک تیلورز است و همین‌ها را برای عکس روی جلد سر هم کرده‌اند. انگار نمی‌دانستند او را در حال رفتن به آرایشگاه شیک فرانسوی به تصویر بکشند یا در حال رفتن به صحن مجلس سنا یا در حال پیاده‌روی. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انگار کامالا هریس قبل از پوشیدن لباس مختص عکس روی جلد ووگ عکسی آزمایشی گرفته است (چون لباس‌های عادی خودش را پوشیده است).  حیرانم از این انتخاب‌شان.» 

شخص دیگری هم گفت اساساً چنین عکسی اگر واقعاً برای روی جلد باشد ضعیف است و نوشت: «آن‌هایی که نمی‌دانند چرا عکس روی جلد ووگ از معاون رییس جمهور منتخب عکس بدی است نکته را نگرفته‌اند. عکس به خودی خود خیلی بد نیست، بلکه بسیار با معیارهای عکس روی جلد ووگ فاصله دارد. انگار آن قدرها فکر پشتش نیست و رفع تکلیفی است. مصداق توهین به شعور مخاطب است.» 

یاشارعلی روزنامه‌نگار مطرح عکس را توییت کرد و نوشت: «به گفته یک منبع آگاه از برنامه انتشار مجله، خانم هریس و همکارانش انتظار نداشتند این عکس روی جلد برود. 

ببخشید، این دیگر چیست؟ 

دست کم نور بهتری می‌انداختید، طراح لباس بهتری انتخاب می‌کردید. این پرده پس‌زمینه دیگر چه جورش است؟ 

اصلاً وقتی برای گرفتن این عکس گذاشته‌اید؟»

علی احتمالاً با اشاره به طرح جلد دیجیتالی مجله نوشت: «در طرح جلدی که گروه هریس انتظار داشتند چاپ شود معاون رییس جمهور کت و شلوار آبی چرک پوشیده بود. گروه همکاران معاون رییس جمهور منتخب با تیم ووگ شامل آنا وینتور روی آن عکس برای رفتن روی جلد توافق کرده بودند… عکس معیار برای روی جلد مجله‌های خوش‌پوشی آن عکس است.» 

واکنش بسیاری نیز به طرح جلد مجله خوب بود. یک نفر توییت کرده بود: «عکس کامالا هریس روی جلد ووگ حاوی این پیام است که زن سیاه‌پوست آمریکایی می‌تواند هم‌زمان باهوش، قوی و زیبا باشد. 

شخصاً از عکس کامالا هریس روی جلد ووگ خوشم نیامد اما اگر دقت کنید می‌بینید کتانی کانورس به پا دارد که نشانه آمریکایی خالص بودن است و به نظرم نکته مد نظرشان هم همین بوده است!» 

«آدم مجبور نیست یکی دو تا از آن خصوصیات را داشته باشد و فاقد باقی باشد. پیام روحیه‌بخشی است.» 

دیگری افزوده: «@voguemagazine این است نسل ما! @KamalaHarris من سال ۱۹۸۴ که راهنمایی بودم یک جفت کتانی کانورس داشتم! حالا هم نسل جدید از این کتانی‌ها می‌خواهند! دخترم کانورس می‌خواهد، من شلوار چسبان و کاپشن می‌پوشم چون این‌طوری راحتم.» 

خانم هریس در مصاحبه با این مجله در مورد این ویژگی ممتاز سخن می‌گوید که اولین زن سیاه‌پوست-و اولین سیاهپوستی- است که به سمت معاونت رییس جمهور انتخاب شده است. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

او گفت: «شاید اولین کسی بوده‌ام که خیلی کارها انجام داده‌ام، اما قطعاً آخرین نفر نخواهم بود. به خواهرزاده‌هایم فکر می‌کنم که نوزادند و چشم به جهانی باز کرده‌اند که در آن زنی معاون رییس جمهور ایالات متحده است، زنی رنگین‌پوست، زنی سیاه‌پوست، زنی که والدینش در ایالات متحده به دنیا نیامده‌اند.» 

این زن ۵۶ساله همچنین به یادآوری لحظه‌ای درست پیش از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا پرداخت که تازه رفته بوده حمام و دوش را باز کرده بود. هریس با اشاره به همسرش داگ امهوف که وکیل است گفت: «گوشی را نگاه کردم و دیدم برنده را اعلام کرده‌اند. از پله‌ها پایین دویدم تا داگ را پیدا کنم و شیر آب را هم نبستم. خوب شد کسی در خانه بود: یکی برود شیر آب را ببندد!» 

ایندیپندنت با نمایندگان ووگ و خانم هریس تماس گرفته و جویای نظرات آنان شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی