تلاش اندونزی برای تایید ارتباط بقایای یافت شده با هواپیمای سقوط کرده

هواپیمای بویینگ خطوط هوایی سیریویجایا حامل ۵۰ مسافر و ۱۲ خدمه پروازی بود

پرسنل نیروی دریایی ارتش اندونزی برای عملیات جستجو و نجات هواپیمای Sriwijaya Air SJY182 آماده می‌شوند- ADEK BERRY / AFP

مقام‌های اندونزی می‌گویند کارشناسان در حال بررسی بقایای هواپیمایی هستند که در دریا توسط چند ماهیگیر پیدا شده است، تا مطمئن شوند متعلق به هواپیمایی است که پیشتر در روز شنبه پس از پرواز از فرودگاه جاکارتا تماس خود را با برج مراقبت از دست داد.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۵۰۰ خطوط هوایی سیریویجایا با ۶۲ سرنشین، پس از یک وقفه یک ساعته، ساعت ۱۴:۳۶ جاکارتا را به مقصد پونتیاناک مرکز استان کالیمانتان در جزیره بورنئو در غرب اندونزی ترک کرد، اما دقایقی بعد از صفحه رادار ناپدید شد.

هواپیمایی سیریویجایا در بیانیه‌ای گفت، پرواز شماره ۱۸۲ این شرکت حامل ۵۰ مسافر و ۱۲ خدمه پروازی بود، که همگی از شهروندان اندونزی هستند.

پیشتر گزارش شده بود لاشه یک هواپیما در آب‌های میان دو شهر توسط ماهیگیران محلی پیدا شده و به گفته کاپیتان سوریا هادی فرمانده گارد دریایی تریسولا بقایای بدن انسان نیز به همراه آنها یافت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حساب توییتری Flightradar24 که پروازهای تجاری بین‌المللی را رصد می‌کند، ضمن تایید ناپدید شدن هواپیما پرواز از رادار، گفته است هواپیما در کمتر از یک دقیقه پس از بلند شدن، حدود ۱۰ هزار پا (بیش از ۳ هزار متر) ارتفاع از دست داده بود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، محل سقوط هواپیما در فاصله ۲۰ کیلومتری فرودگاه مبدا بوده است. هر چند هنوز از سرنوشت سرنشینان هواپیما اطلاعی در در دست نیست، اما مسئولان اندونزیایی گمان نمی‌کنند که هیچکدام آنها زنده باشند.
به نوشته وبسایت اخبار صنعت گردشگری جهانی ای‌تی‌ان، هواپیمای سقوط کرده ۲۶ سال سن داشته و خطوط هوایی آن دارای بالاترین درجه ایمنی موجود در کشور اندونزی است. این هواپیما بسیاری قدیمی‌تر از مدل‌های مکس بوئینگ است که اخیرا سابقه سقوط داشته است.

سخنگوی بویینگ گفته است این شرکت در جریان گزارش‌های مربوط به حادثه است و از نزدیک تحولات را پیگیری می‌کند و در تلاش اطلاعات بیشتری کسب کند.

بیشتر از جهان