هواپیمای مسافربری در فرودگاه استانبول تکه تکه شد

کسی کشته نشده و ۵۲ تن از مسافران این هواپیما مجروح شده‌اند

به گفته مقامات ۱۷۷ مسافر و ۶ خدمه در این هواپیما حضور داشتند - STR / AFP

هواپیمایی هنگام فرودی سخت در فرودگاهی در ترکیه به سه تکه شد.

هواپیمای شرکت پگاسوس ایرلاینز (Pegasus Airlines) هنگام فرود روی باند فرودگاه صبیحه گوکجن استانبول سر خورد و به یک جاده اصابت کرد. تصاویر ویدئویی حاکی از ورود آسیب جدی به بدنه هواپیما است که ظاهر از سه نقطه ترک برداشته است.

به گفته مقامات ۱۷۷ مسافر و ۶ خدمه سوار بر این هواپیما بوده‌اند ، تاکنون کسی کشته نشده و ۵۲ نفر از مسافران این هواپیما مجروح شده‌اند.

این هواپیما طی پرواز شماره PC2193 از ازمیر، شهری در ترکیه در ساحل دریای اژه، راهی استانبول بود. وزارت حمل و نقل کشور گفته این حادثه در اثر «فرودی سخت و دشوار» بوده است.

فرودگاه صبیحه گوکجن استانبول تعطیل شده است و ده پرواز ورودی و خروجی آن به فرودگاه پایتخت در آنکارا منتقل یا لغو شده‌اند.

مرکز فعالیت‌های پگاسوس، که دومین هواپیمایی بزرگ ترکیه است، در فرودگاه صبیحه گوکجن در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد چیزی شبیه فرودگاه گاتویک (Gatwick) در لندن است.

معمولا به عنوان شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمتی در ترکیه هواپیماهای این شرکت متشکل از بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ای۳۲۰ است. این شرکت همچنین پروازهای ارتباطی را از فرودگاه اصلی خویش در استانبول برای مقاصد متنوعی به مسافران عرضه می‌کند.

پیشتر در ماه جاری میلادی یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت پگاسوس نیز هنگام فرود در صبیحه گوکجن به خاطر باران شدید روی باند سر خورد و مسافران آن مجبور شدند با استفاده از درهای اضطراری از هواپیما خارج شوند. آن حادثه هم برای چند ساعت باعث تعطیلی فرودگاه شد و ده‌ها پرواز را به فرودگاه‌های دیگر فرستاده یا لغو کرد.

این حادثه بسیار شبیه تصادف هواپیمایی در شهر جیرونا در سپتامبر ۱۹۹۹ است که طی آن بوئینگ ۷۵۷ بریتانیا ایرویز (Britannia Airways) که از شهر کاردیف پرواز کرده بود به سختی فرود آمده، از باند فرودگاه خارج شد و به سه قسمت تکه تکه شد.

تمام ۲۳۶ سرنشین آن هواپیما از حادثه جان سالم به در بردند ولی یکی از مسافران چند روز بعد به خاطر جراحت‌های درونی حاصل از حادثه که آن لحظه تشخیص داده نشده بود، درگذشت.

© The Independent

بیشتر از جهان