پیشنهاد لایحه‌ای که از نام‌گذاری برخی از اماکن به نام ترامپ ممانعت می‌کند

در ایالات‌متحده معمول است که برخی از بناها و مکان‌ها به اسم رهبران سیاسی نام‌گذاری می‌شود

به دنبال هرج‌ومرج‌های چهارشنبه گذشته بسیاری از نمایندگان کنگره خواهان استیضاح ترامپ شده‌اند-ALEX EDELMAN / AFP

یک نماینده کنگره آمریکا گفته است لایحه‌ای را پیشنهاد خواهد کرد که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، مانع از نام‌گذاری ساختمان‌های دولتی یا سایر اماکن به نام وی شود.

در ایالات‌متحده و سایر کشورهای جهان معمول است که برخی بناها یا مکان‌ها پس از یک رهبر سیاسی، به اسم وی نام‌گذاری شود. اما یواخیم کاسترو، نماینده تگزاس از حزب دموکرات، مصمم است تا به دنبال اتهاماتی که علیه ترامپ درباره ترغیب خشونت‌ها در کنگره در روز چهارشنبه اقامه شده است، این افتخار را از وی سلب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کاسترو در یک رشته توییت گفته است که  پیشنهاد این لایحه را تسلیم کنگره خواهد کرد و به‌رغم آن که تنها چند روز از دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ مانده است، همچنان برای استیضاح و برکناری او تلاش می‌کند.

آقای کاسترو نوشته است: «افزون بر حمایت از استیضاح و اخراج دونالد ترامپ، من همچنین در حال تهیه پیشنهاد یک لایحه هستم که گذاشتن نام دونالد جی ترامپ را روی بناها و اماکن دولتی ممنوع می‌کند.» کاسترو در توجیه اقدام خود می‌نویسد: « ترامپ به آشوبی دامن زد که به یکی از مهمترین و مقدس‌ترین بناهای مدیریتی (ایالات‌متحده) خسارت وارد کرد.» وی گفت: «از همه مهمتر، بیایید از گذشته درس بگیریم. دونالد ترامپ هرگز نباید نمادی برای نسل‌های آینده آمریکا شود. »

به دنبال هرج‌ومرج‌های روز چهارشنبه که به مرگ پنج نفر، از جمله برایان سیک نیک، افسر پلیس محافظ کنگره، و اشلی بابیت، یک زن ۳۵ ساله‌ که به ضرب گلوله افسر پلیس کشته شد، انجامید.‌ بسیاری از نمایندگان کنگره خواهان استیضاح ترامپ شده‌اند.

روند استیضاح باید به‌سرعت هرچه بیشتر و با حمایت چشمگیر هردو حزب در سنای آمریکا انجام شود که قدری دور از دسترس به نظر می‌رسد. نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمایندگان کنگره، اما به کاخ سفید هشدار داده است که آن مجلس آقای ترامپ را برای «فتنه‌گری» که به آشوب‌های روز چهارشنبه انجامید، استیضاح خواهد کرد.

© The Independent