همزمان با ممنوعیت ورود واکسن، رئیسی از محاصره ایران با تحریم‌ها گفت

رئیس قوه قضاییه: دشمن با تحریم‌هایش می‌خواهد ملت ما را تحت فشار قرار دهد

مسئولان جمهوری اسلامی تحریم‌های آمریکا را دلیل بسیاری از مشکلاتی را که کشور با آن روبرو است معرفی می‌کنند-خبرگزاری مهر

همزمان با ممنوع شدن واردات واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران به فرمان رهبر جمهوری اسلامی در روز جمعه، رئیس قوه قضاییه ایران گفت، دشمن با تحریم‌هایش می‌خواهد ملت ایران را محاصره کند.

به گزارش تسنیم، ابراهیم رئیسی در مراسمی در پاوه گفت دشمن با تهدیدها و تحریم‌هایش می‌خواهد ملت ما را محاصره کند و تحت فشار قرار دهد و تنها راه برون رفت از این شرایط خنثی کردن تهدیدات و تحریم‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات رئیسی در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی صبح جمعه اعلام کرد که به واکسن تولید ایران اعتماد دارد و به مسئولان دستور داده ورود واکسن کرونای تولیدی آمریکا و انگلستان به کشور ممنوع شود.

ساعاتی بعد، محمدحسین قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت پس از دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، روند ورود واکسن فایزر به کشور متوقف شده است.

خامنه‌ای اوایل همه‌گیری کووید-۱۹ نیز در واکنش به پیشنهاد کمک سازمان پزشکان بدون مرز گفته بود به فرانسه و سیستم پزشکی آن اعتماد ندارد و آنها نیز سابقه تاریکی در زمینه ارسال خون‌های آلوده به ایران دارند.

مسئولان جمهوری اسلامی تحریم‌های آمریکا را دلیل بسیاری از مشکلاتی را که کشور با آن روبرو است معرفی می‌کنند، در حالی که گزارش‌های متعددی از وجود فساد گسترده و سوء مدیریت در ایران منتشر شده است.

جمهوری اسلامی بارها دولت آمریکا را بابت محدودیت‌های موجود برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد سرزنش قرار داده است؛ در حالی که واشنگتن می‌گوید حوزه دارو و درمان مشمول تحریم‌ها نمی‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در روز جمعه، تاکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان آن نیز به ۵۶ هزار و ۱۸ نفر رسیده است.