خامنه‌ای ورود واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد

رهبر جمهوری اسلامی گفت که او به واکسن تولید داخل اعتماد دارد

خامنه‌ای گفت که جمهوری اسلامی اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد- Khamenei.ir

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان امروزش گفت که او به واکسن تولید ایران اعتقاد و اعتماد دارد و به مسئولان کشور دستور داده که ورود واکسن کرونای تولیدی آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است.

هم‌اکنون سه واکسن پیشرو جهانی برای مقابله با کرونا تولید شرکت‌های فایزر، مدرنا و آکسفورد است که آمریکایی و انگلیسی هستند.

رهبر جمهوری اسلامی گفت که واکسن‌های تولیدی آمریکا و انگلیس موثر نیست چرا که وضعیت کرونا در کشورشان وخیم است: «اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن کرونا تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش ظرف ۲۴ ساعت، چهار هزار نفر تلفات داشتند. اگر آمریکا و کارخانه فایزرشان بلد است واکسن تولید کند خودشان استفاده کنند که این مقدار مرده و کشته کرونایی نداشته باشند. انگلیس هم همین‌طور.»

او گفت که به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اعتماد ندارد و فکر می‌کند که آن‌ها می‌خواهند واکسن خود را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند.

خامنه‌ای همچنین گفت که او به فرانسه و سیستم پزشکی آن‌جا نیز اعتماد ندارد و آن‌ها نیز سابقه تاریکی در زمینه ارسال خون‌های آلوده به ایران دارند.

اصراری به بازگشت به برجام نداریم

موضوع برجام نیز بخش دیگری از سخنان امروز علی خامنه‌ای بود. او گفت که جمهوری اسلامی اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد و اساسا در صورت برداشته‌شدن تحریم‌ها، بازگشت آمریکا به برجام معنا خواهد داشت: «ما هیچ عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. آنچه ما بر آن تاکید داریم برداشته شدن تحریم‌هاست که حقی ضایع‌شده از ملت ایران است. اگر تحریم‌ها برداشته شود، آنوقت برگشت آمریکا به برجام معنا دارد اما اگر این رخ نداد، حتی برگشت آمریکا به برجام ممکن است به ضرر ما باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازگشت آمریکا به برجام پس از شکست دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی به صورت گسترده مطرح شده است. جو بایدن رئیس‌جمهور آینده آمریکا که کار خود را در کمتر از دو هفته آینده آغاز می‌کند گفته که مخالف سیاست فشار حداکثری ترامپ است.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش مجددا تاکید کرد که او خواستار تشکیل «دولت جوان حزب‌اللهی» است و تشکیل این دولت به معنای استفاده همزمان از جوانان و افراد مجرب در دولت آینده است.

رهبر جمهوری اسلامی نخستین بار در تابستان سال ۱۳۹۸ در دیدار با گروهی از نیروهای بسیج دانشگاه‌ها گفت که تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی راه‌حل رفع غصه‌ها است.