هلال احمر: براساس دستور خامنه‌ای ورود واکسن فایزر را متوقف کردیم

ایران قرار بود در روزهای آینده اولین محموله واکسن فایزر را وارد کند

محمد حسین قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی- RCS.ir

محمد حسین قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت که پس از دستور امروز علی خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی روند ورود واکسن فایزر به کشور متوقف شد.

او در گفتگو با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گفت که «جمعیت هلال احمر بر اساس صحبت‌های مقام معظم رهبری عمل خواهد کرد و صحبت‌های ایشان در هر موضوعی از جمله ورود واکسن کرونا فصل الخطاب است.»

‍پیش‌تر کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفته بود که قرار است در روزهای آینده اولین محموله ۱۵۰ هزار دوزی واکسن کرونا به این نهاد تحویل داده شود.

علی خامنه‌ای صبح امروز در سخنانی اعلام کرد که او به واکسن تولید ایران اعتقاد و اعتماد دارد و به مسئولان کشور دستور داده که ورود واکسن کرونای تولیدی آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است.

هم‌اکنون سه واکسن پیشرو جهانی برای مقابله با کرونا تولید شرکت‌های فایزر، مدرنا و آکسفورد است که آمریکایی و انگلیسی هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت که به جای واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، «قرار است یک میلیون واکسن کرونا از یکی از کشورهای شرق (احتمالا روسیه، چین یا هند) در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد که در این زمینه جمعیت هلال احمر براساس سیاست‌های وزارت بهداشت در امر توزیع عمل خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر جمهوری اسلامی صبح امروز گفته بود که واکسن‌های تولیدی آمریکا و انگلیس موثر نیستند چرا که وضعیت کرونا در این دو کشور رو به بهبود نیست: «اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن کرونا تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش ظرف ۲۴ ساعت، چهار هزار نفر تلفات داشتند. اگر آمریکا و کارخانه فایزرشان بلد است واکسن تولید کند خودشان استفاده کنند که این مقدار مرده و کشته کرونایی نداشته باشند. انگلیس هم همین‌طور.»

او گفت که به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اعتماد ندارد و فکر می‌کند که آن‌ها می‌خواهند واکسن خود را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند.

خامنه‌ای همچنین گفت که او به فرانسه و سیستم پزشکی آن‌جا نیز اعتماد ندارد و آن‌ها نیز سابقه تاریکی در زمینه ارسال خون‌های آلوده به ایران دارند.