درخواست سازمان بهداشت جهانی از اروپا برای مقابله جدی با کرونای جهش‌یافته

کل منطقه با «نقطه اوج همه‌گیری» روبرو است

نسخه جهش‌یافته تا به حال در ۲۲ کشور اروپایی ردیابی شده است-STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

شعبه اروپایی سازمان بهداشت جهانی، خواستار افزایش اقدامات به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با نوع جدید ویروس کرونا شده است.

دکتر هانس کلوگه، رئیس دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کل منطقه با «نقطه اوج همه‌گیری» روبرو است.

دکتر کلوگه این سخنان را در حالی که ماسک بر صورت داشت بیان کرد و افزود: «در حال حاضر وضعیت هشدار‌دهنده است؛ به این معنا که برای مدتی کوتاه باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و برای کاهش روند صعودی شیوع ویروس در برخی از کشور‌ها لازم است که اقدامات بهداشتی و اجتماعی را تشدید کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این رئیس منطقه‌ای، برای پایین آوردن میزان سرایت، کاهش فشار بر بخش‌های درمانی کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و نجات جان افراد، مجموعه اقدامات اساسی که همگی با آن‌ها آشنایی داریم، باید تشدید شوند. به گفته وی، پیروی از اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا، از جمله پیروی از قوانین قرنطینه، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها، به جلوگیری از گسترش این بیماری کمک می‌کند.

او بیش از هر چیز بر نگرانی‌ها بابت نوع جدید ویروس که در بریتانیا شناسایی شده است تاکید کرد. به گفته او این نسخه جهش‌یافته تا به حال در ۲۲ کشور اروپایی ردیابی شده است. دکتر کلوگه گفت که ظاهرا نسخه جدید فرق خاصی با نوع شناخته شده پیشین ندارد اما بالاتر بودن سرعت انتقال آن نگران‌کننده است. او گفت: «بر اساس ارزیابی ما این نسخه جدید می‌تواند با‌گذشت زمان جایگزین دیگر انواع شیوع‌یافته در انگلیس و حالا دانمارک شود.»

اگر کشورها قادر به کنترل روند شیوع نباشند، سیستم‌های بهداشتی سراسر منطقه با مشکل روبرو خواهند شد.

طبق آمار رسمی در انگلیس در مدت ۲۴ ساعت، ۶۲هزار و ۳۲۲ مورد جدید و یک هزار و ۴۱ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا، به ثبت رسیده است.

© The Independent

بیشتر از جهان