ارسال اشتباه پیام صوتی از طرف جولیانی تلاش او را برای جلوگیری از پیروزی بایدن بر ملا کرد

آقای جولیانی قصد داشته شماره تامی توبرویل، سناتور جدید آلاباما را بگیرد اما پیام را به سناتور دیگری فرستاد

شهردار سابق شهر نیویورک از اغتشاشگران طرفدار ترامپ حمایت کرد- REUTERS/Jim Bourg

ساعاتی پس از آن که خشونت‌ افسارگسیخته روز چهارشنبه طرفداران ترامپ در ساختمان کنگره به پایان رسید، رودی جولیانی، وکیل و مشاور ارشد رئیس‌جمهور، به گواه جزییات لو رفته از مکالمه تلفنی او با شماره‌ای اشتباه، به تلاش بی‌وقفه خود برای جلوگیری از اعلام پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، ادامه داده است.

به گزارش خبرگزاری دیسپچ، آقای جولیانی در یک شرایط مضطرب‌کننده، هنگام برقراری تماس‌ تلفنی سهوا شماره سناتوری را گرفته و برای او پیام صوتی گذاشته است. در این پیام جولیانی تقریبا به این سناتور التماس می‌کند که با توجه آغاز اعتراضات خیابانی، جلوی شمارش نهایی آرای انجمن برگزینندگان را بگیرد.

آقای جولیانی قصد داشته شماره تامی توبرویل، سناتور جدید آلاباما را بگیرد اما پیام را به سناتور دیگری فرستاده است که هویت او فاش نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیسپچ نوشت: «جولیانی یک ساعت پیش از آن که کنگره مجددا جلسه تشکیل دهد، مشغول برقراری تماس‌های تلفنی بوده و نومیدانه تلاش می‌کرده است جلوی شمارش نهایی آرای انجمن برگزینندگان را بگیرد. حدود ساعت هفت شب، جولیانی به تونی توبرویل، سناتور جدید آلاباما و از یاران وفاداران ترامپ تلفن کرده و از او خواسته است جلوی این فرایند را بگیرد. آقای جولیانی از آقای توبرویل خواسته تا فرایند جلسه رسیدگی را که قرار بوده است ساعتی پس از تماس وی ادامه‌ یابد «کندتر کند». او گفته است: «راهبردی که می‌توانیم در پیش بگیریم این است که به آرای چندین ایالت اعتراض کنیم و مشکلاتی به وجود بیاوریم تا با این وقت‌کشی شاید از این ستون به آن ستون فرجی شود.» او گفت که رئیس‌جمهور امیدوار بود اعتراض به نتایج ۱۰ ایالت باشد نه سه ایالت؛ اما به گزارش دیسپچ متاسفانه آقای جولیانی این «پیام را برای سناتور دیگری فرستاده است».

جولیانی در این پیام صوتی گفته است: «می‌خواهم با شما در مورد راهکار آن‌ها برای تسریع در فرایند این رسیدگی صحبت کنم و بگویم در این زمینه چه کاری از دست شما دوستان جمهوری‌خواه برمی‌آید. شما می‌توانید سعی کنید فرایند رسیدگی را کند کنید تا ما بتوانیم با این قانون‌گذاران صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری به دست آوریم و به شما برسانیم.»

این پیام که بنا بر ادعاها «لو» رفته است، مشابه تماس تلفنی آقای ترامپ با برد رفنسپرگر، وزیر امور خارجه ایالت جورجیا است. او در این پیام از وزیر خواسته بود رای کافی برایش «جور کند» اما این تماس هم افشا شد.

شهردار سابق شهر نیویورک از اغتشاشگران طرفدار ترامپ حمایت کرد و در حالی که راهروها و اتاق‌های ساختمان سنا تخلیه می‌شد گفت: «قانون و تاریخ حق را به این افراد می‌دهد.» این وکیل که تلاش‌هایش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در دادگاه چندین بار با شکست مواجه شده بود، در نطق روز چهارشنبه‌ خود در واشینگتن‌‌دی‌سی هم از حامیان ترامپ خواست نتیجه نهایی انتخابات را با «محاکمه جنگی» تعیین کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان