وزیر دفاع اسرائیل: شاید اتفاق‌هایی در جبهه ایران رخ دهد

«وزارت دفاع و دیگر نیروهای امنیتی اسرائیل در حال آماده‌باش هستند»

بنی‌ گانتز می‌گوید شرایط جاری «حساس» است-JACK GUEZ / AFP

با افزایش تنش‌ها در منطقه، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل از احتمال رخ دادن اتفاق‌هایی در جبهه ایران خبر داد.

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که به گفته مقامات تهران، ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کرده است. اقدامی که از لحاظ فنی، می‌تواند فاصله جمهوری اسلامی تا دستیابی به سلاح هسته‌ای-خط قرمز اسرائیل- را کوتاه‌تر کند.

وزیر دفاع اسرائیل در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال درگیری با ایران وجود دارد، گفت: «این احتمال وجود دارد که شاهد رویدادهایی باشیم.»

او به ماهیت این اتفاق‌ها اشاره‌ نکرد اما تاکید کرد که وزارت دفاع و دیگر نیروهای امنیتی اسرائیل در حال آماده‌باش هستند و اوضاع را زیر نظر دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «وای‌نت»، گانتز در ادامه گفت که با تغییراتی که در دولت آمریکا ایجاد می‌شود، شرایط جاری حساس است.

برخی ناظران پیش‌بینی می‌کنند که ایران در سالمرگ کشته شده قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس از طریق نیروهای نیابتی خود علیه منافع آمریکا و اسرائیل اقدام کند.

با این حال حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود به صراحت اعلام کرده که جمهوری اسلامی برای اقدام تلافی‌جویانه و حمله به دوستان خود در منطقه نیاز ندارد. به گفته نصرالله هرگاه جمهوری اسلامی تصمیم به اقدام بگیرد، خود وارد عمل می‌‌شود.

اخیرا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مدعی شده بود که اسرائیل قصد دارد با انجام اقدامات تحریک‌آمیز مانند کشتن آمریکایی‌ها در عراق، آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند.

در ماه‌های گذشته انفجار در تاسیسات غنی‌سازی نطنز و کشته شدن محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی فعالیت‌های هسته‌ای-نظامی ایران به اسرائیل نسبت داده شده بود. اما مقامات اسرائیل این اتهام‌ها را تایید یا تکذیب نکردند.

بیشتر از جهان