حاشیه‌ها و مشکلات قرمز آبی‌های پایتخت پیش از دربی

جدال برای قهرمانی در نیم فصل

استادیوم آزادی - عکس از ایسنا

دربی قرمز و آبی‌های پایتخت، رقابتی است که هر سال نگاه میلیون‌ها طرفدار فوتبال در ایران را به خود معطوف می‌کند. رقابتی که چه پیش از شروع و چه بعد از اتمام آن، حرف‌وحدیث بسیار دارد.

تیم فوتبال استقلال تهران که با سرمربی جدید خود، محمود فکری، در این فصل نتایج نسبتا قابل قبولی کسب کرده است در حال حاضر پس از هشت بازی، در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. سرمربی تیم فوتبال استقلال با توجه به مشکلات زیاد اعم از مصدومیت پیاپی بازیکنان تاثیر گذار، عدم پرداخت پول بازیکنان خارجی و نداشتن زمین تمرین مناسب، توانسته است تا حد ممکن حاشیه را از تیم دور نگه دارد و در اولین فصل حضورش، تیم خود را در صدر جدول قرار دهد؛ اما قبل از دیدارمقابل رقیب دیرینه، حاشیه‌هایی هم به وجود آمده است.

یکی از این حاشیه‌ها، بازی نکردن «میلیچ»، هافبک دفاعی استقلال، در مقابل گل‌گهر سیرجان است. او که به نظر می‌رسید در این بازی از ابتدا در میدان حضور خواهد داشت، از روی نیمکت کار را دنبال کرد و از ابتدای بازی، محمد دانشگر به جای او به میدان رفت. بعد از اتمام بازی، محمود فکری علت بازی ندادن میلیچ را، ناراحتی او از وقوع زلزله اخیر در کرواسی و نداشتن روحیه کافی برای این رقابت عنوان کرد. میلیچ نیز در اینستاگرام خود پستی با این مضمون منتشر کرد که از بازی نکردن در مقابل گل گهر متعجب است، درحالی‌که هیچ مشکلی برای حضور در این رقابت نداشته است.

این موضوع خشم سرمربی استقلال را در پی داشت و باعث شد تا در روز جمعه، به او اجازه تمرین در کنار تیم داده نشود و محمود فکری او را در اختیار باشگاه قرار دهد. این در حالی است که از یک هفته پیش، سرمربی تیم فوتبال استقلال از بازیکنان خود خواسته بود تا پیش از بازی با پرسپولیس برای پیش نیامدن حاشیه، از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میلیچ قرار است امروز برای ارایه توضیح در باشگاه استقلال حاضر شود. اما پیش از بازی مقابل پرسپولیس، استقلال مصدومانی هم دارد که حضور آن‌ها در دربی نامشخص است. دیاباته، مهاجم اهل کشور مالی این تیم، مدتی است که دچار مصدومیت است و حتی برای بازی مقابل آلومینیوم اراک نیز به او استراحت داده شده است. محمد نادری، بازیکن فصل گذشته تیم پرسپولیس، داریوش شجاعیان و سبحان خاقانی هم از دیگر مصدومان استقلال هستند و احتمال می‌رود محمود فکری از آن‌ها در بازی مقابل آلومینیوم استفاده نکند تا مصدومیتشان برای دربی، برطرف شود.

از سوی دیگر، تیم فوتبال پرسپولیس هم که بعد از نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، کار خود را مجددا در لیگ آغاز کرد، هنوز بردی به دست نیاورده است. آن‌ها که پس از بازگشت، دو تساوی پیاپی در مقابل نساجی و ذوب‌آهن کسب کردند، به نظر می‌رسد در دو بازی آینده خود، کار سختی در پیش خواهند داشت: بازی در مقابل سپاهان که این روزها با مربی جوان خود، محرم نویدکیا، نتایج خوبی را کسب کرده است و تیم فوتبال استقلال.

پرسپولیس که در فینال مسابقات آسیایی به بهانه نداشتن بازیکنان اصلی خود به دلیل محرومیت، جام را از دست داد، در دو مسابقه برگزار شده اخیر خود در لیگ، تمامی نفراتش را به همراه داشت. به گفته مدیران و کادر فنی این تیم، پرسپولیس مشکل خاصی ندارد و مطمئنا در بازی‌های آینده نتایج لازم را کسب خواهند کرد و به صدر جدول باز خواهند گشت؛ اما به نظر می‌رسد که مشاهدات با گفته آقایان کمی متفاوت است. نداشتن روحیه مناسب برای بازیکنان بعد از فینال، پرداخت نشدن معوقات آن‌ها، از دست دادن مهره‌های اصلی این تیم و نبود بازیکن مناسب روی نیمکت ذخیره،  مشکلات و حاشیه‌ها را در طول فصل برای باشگاه پرسپولیس نمایان‌تر خواهد کرد.

حال که فقط ۱۰ روز به این بازی حساس باقی مانده است، قطعا حواشی بیشتری هم از دو تیم شاهد خواهیم بود.           

بیشتر از ورزش