پیام مگان مارکل و شاهزاده هری: «عشق همیشه پیروز است»

قسمت ویژه تعطیلات از مجموعه پادکستی که این زوج با اسپاتیفای قرارداد بسته‌اند، منتشر شد

هری و مگان خبر قرارداد انحصاری خود با شرکت اسپاتیفای برای تهیه این پادکست را در اواسط ماه دسامبر اعلام کردند- DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

دوک و دوسش ساسکس در پادکست ویژه تعطیلات، در مورد سال پرچالش ۲۰۲۰ صحبت کردند. 

آن‌ها در این قسمت از پادکست، با چندین نفر از افراد سرشناس مصاحبه شده است، از جمله سر التون جان، برنه براون، محقق آمریکایی، استیسی آبرامز، سیاست‌مدار آمریکایی، جیمز کوردن بازیگر، مت هیگ نویسنده و جرج شاعر. از این افراد درباره درس‌های مثبتی که از اتفاقات سال گذشته آموختند، پرسیدند و از آرزو‌هایی که برای سال ۲۰۲۱ دارند.

اولین سری کامل پادکست این زوج با عنوان «آرچ‌ول آدیو» (Archewell Audio)  قرار است در سال ۲۰۲۱ منتشر شود، اما قسمت ویژه تعطیلات، به‌مناسبت پایان این سال فوق‌العاده عجیب منتشر شده است.

این پادکست با تشکر این زوج از کارکنان خط مقدم و کادر درمان و بهداشت برای تلاش‌های بی‌بدیلشان در طول دوران همه‌گیری کرونا آغاز شد. سپس، با پیام هری، پیامی که گویای احساسات بسیاری‌ است، ادامه پیدا کرد. او توضیح داد که این قسمت برای پاسداشت همدلی و مهربانی که به بسیاری کمک کرد تا این دوران را بگذرانند، تهیه شده است. او گفت «همه می‌دانیم امسال چه سال سختی بود.»

در آخر سال، بخش عمده صحبت‌های مربوط به سال ۲۰۲۰ در مورد مهربانی‌های کوچک مردم در دوران همه‌گیری بود؛ موضوعی که هری و مگان هم در این قسمت به آن پرداختند.

هری می‌گوید «در حالی که به پایان این سال نزدیک می‌شویم و به آینده نگاه می‌کنیم... بیایید درس‌هایی که درمورد اهمیت کمک‌کردن به یکدیگر یاد گرفتیم را فراموش نکنیم و یادمان نرود که ارتباطاتمان چقدر مهم‌‌اند... حتی وقتی از لحاظ فیزیکی کنار هم نیستیم.»

سر التون جان گفت یکی از بزرگ‌ترین عوامل نجات‌بخش او در طول دوران همه‌گیری، نرم‌افزار زوم بوده است. خواننده آهنگ «راکت‌من» به این زوج گفت «من یک الکلی در حال بهبودم و باید هر یکشنبه در جلسه سازمان الکلی‌های گمنام شرکت کنم. من در این جلسات با دوستانی ارتباط برقرار می‌کنم که شاید ۳۰ سال است می‌شناسم. اگر زوم نبود، نمی‌دانم ما چه باید می‌کردیم. واقعا نجاتمان داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوردن، بازیگر، از طرف دیگر، وقت بیشتری را با خانواده‌اش صرف کرده است. او به مگان و هری گفت: «فکر می‌کنم مهم‌ترین درسی که گرفتم این است که من واقعا ترسی برای از دست‌دادنِ فرصت ندارم. از ماندن در خانه لذت می‌برم. احساس می‌کنم این مدت‌زمانی که با فرزندانم گذراندم، بر رابطه‌مان تاثیر گذاشته است. این دور هم بودن ما، پنج تایی در خانه، حقیقتا برای من لذت‌بخش بوده است.»

از نظر برنه براون، محقق، نویسنده و پادکست‌ساز، بازگشت به فعالیت‌های پایه‌ای و فکر نکردن به فردا، تنها راه کنار آمدنش با شرایط بوده است. او گفت: «من با تغییرات این سال، به‌طور روزانه و سر فرصت کنار آمدم. برگشتم به کار‌های پایه: خواب خوب، ورزش، غذای خوب و آموزش و عدم آموزش و آموزش مجدد در هرجا که لازمم می‌شد.» به گفته براون، نگرانی اصلی او سلامت روانی فرزندانش بود، اما با انجام آیین‌های ساده‌ای که به او پیشنهاد شد، از فرزندان و اعضای تیم خود نیز مراقبت کرد.

او توضیح داد «با تیم کاری‌ام قرار گذاشتیم هر جلسه را با یک اعلام حضور دو کلمه‌ای، کلماتی که گویای حال آن لحظه باشند، شروع کنیم. در عرض تنها پنج دقیقه می‌شود از حال همه باخبر شد و به آن‌هایی که حال خوشی ندارند، کمک بیشتری کرد.»

پیام اصلی هری و مگان به شنوندگان این است که «عشق همیشه پیروز است.» مگان در پایان این قسمت می‌گوید: «هر اتفاقی که در زندگی برایتان بیفتد، مطمئن باشید که عشق در آخر پیروز می‌شود.»

این قسمت با ترانه کلیسایی «نور کوچک من»، که هنگام خروج هری و مگان از کلیسای سن‌جرج در ویندزور در روز ازدواجشان در ۱۹ ماه مه سال ۲۰۱۸ پخش شد، پایان یافت. هری می‌گوید: «ما خیلی به این ترانه علاقه داریم. پیام آن این است که با استفاده از نیرویی که هر کدام در وجودمان داریم، این دنیا را به جای بهتری تبدیل کنیم.» مگان هم اضافه می‌کند: «ما دوست داشتیم زندگی مشترکمان را با این ترانه آغاز کنیم.»

هری و مگان خبر قرارداد انحصاری خود با شرکت اسپاتیفای، برای تهیه این پادکست را اواسط ماه دسامبر اعلام کردند. طبق قرارداد، این زوج با شرکت تازه‌تاسیس خود آرچول آدیو، برای این غول اینترنتی محتوای انحصاری تولید خواهند کرد.

در تیزر این مجموعه که روز ۱۶ دسامبر منتشر شد، زن و شوهر با لحنی صمیمی و بی‌سابقه به گفت‌وگو می‌نشینند و مگان از هری می‌خواهد عنوان برنامه را او اعلام کند چون «با لهجه تو خیلی زیبا می‌شود».

به گفته هری، هدف از این پادکست، «معرفی دیدگاه‌ها و نظرهای متفاوتی که شاید قبلا نشنیده‌اید و همین‌طور پیدا کردن نقاط مشترکمان» است.

همکاری این زوج با اسپاتیفای، تنها چند ماه پس از انعقاد قرارداد با نتفلیکس جهت تولید محتوای انحصاری، از جمله فیلم‌ها و سریال‌های مستند، فیلم‌های داستانی، برنامه‌های نمایشی و برنامه کودک صورت گرفت. 

مگان و هری در ماه ژانویه اعلام کردند که از نقش خود به‌عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی کناره‌گیری می‌کنند و استقلال مالی خواهند داشت. آنها از آن زمان با پسرشان آرچی به کالیفرنیا نقل مکان کرده‌اند.

برای گوش دادن به نسخه ویژه تعطیلات، می‌توانید به صفحه آرچ‌ول آدیو در اسپاتیفای سر بزنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی