نخست‌وزیر عراق: آماده مقابله‌ با شبه‌نظامیان عصائب هستیم

مصطفی الکاظمی گفت که تسلیم ماجراجویی نخواهیم شد

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق - STEFANIE LOOS / AFP / POOL

به گزارش العربیه، نیروهای امنیتی عراق از خیابان فلسطین در بغداد حرکت کرده‌اند و در پل مثنا که نیروهای شبه‌نظامی عصائب از آن عقب‌نشینی کرده‌اند مستقر شدند.

بنابراین گزارش، مشاور امنیت ملی عراق برای جلوگیری از درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان عصائب، دخالت کرده است. العربیه گفت سندی که به دست این خبرگزاری رسیده است نشان می‌دهد که نیروهای عصائب‌الحق قصد داشتند در نزدیکی مناطق حساس امنیتی بغداد مستقر شوند.

منابع العربیه گفتند که هدف از این بسیج نیرو، فشار آوردن به دولت عراق برای آزاد کردن یکی از زندانیانی است که متهم به حمله به سفارت آمریکا و منطقه سبز بغداد است. این منابع گفتند که زندانی مورد بحث، حسام الزرجاوی از اهالی شهرک صدر و رهبر عصائب است که تحقیقات امنیتی درباره او جریان دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همین منابع تایید کردند که نیروهای امنیتی عراق شش عضو عصائب را بازداشت کرده‌اند.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این باره گفت: «امنیت عراق به عهده همه ما است و ما تسلیم ماجراجویی نخواهیم شد.» او پس از تهدیدهای عصائب در توییت نوشت: «ما در سکوت فعالیت کردیم تا اعتماد را به مردم، دستگاه‌های امنیتی و ارتش بازگردانیم.» او افزود: «ما خواهان آتش‌بس شدیم تا کشورمان دچار ماجراجویی بیهوده دیگری نشود، اما در صورت لزوم آماده مقابله‌ایم.»

آقای کاظمی مخالفت خود را با آزادی کسانی که در حمله راکتی به شخصیت‌های سیاسی دست داشتند اعلام کرد و گفت که منتظر نتیجه تحقیقات و تصمیم قاضی خواهد ماند.