پورنوگرافی، زنان و مردان را به یک میزان تحریک می‌کند

نتایج یک تحقیق جدید تصور عمومی را که واکنش مردان به پورن شدیدتر است رد می‌کند

pexel.com

طبق نتایج یک تحقیق جدید، مردان و زنان به طور یکسان با دیدن تصاویر سکسی تحریک می‌شوند.

تصور عمومی این است که با دیدن تصاویر پورن مردان بیشتر از زنان تحریک می‌شوند. اما طبق نتایج تحقیقی که توسط دانشمندان موسسه ماکس پلانک در توبینگن آلمان انجام شده است جنسیت شخص تفاوت چندانی در واکنش او نسبت به محرک‌های جنسی بصری ایجاد نمی‌کند.

برای این تحقیق که روز دوشنبه در مجله علمی PNAS منتشر شد، محققان اطلاعات به دست آمده از ۶۱ پروژه تصویربرداری عصبی را ارزیابی کردند. در تصویربرداری عصبی فعالیت مغز بررسی و اندازه‌گیری می‌شود. 

این تیم تصاویر مغز ۱۸۵۰ شخص را که محرک‌های جنسی بصری به آنها نشان داده شده بود بررسی کردند.

طبق یافته‌های آنها، مغز انسان، صرف نظر از جنسیت فرد، به طور یکسانی به تصاویر سکسی واکنش نشان می‌دهد.

محققان می‌گویند: «باور عمومی این است که تصاویر و فیلم‌های محرک واکنش‌های متفاوتی را در دو جنس مذکر و مونث ایجاد می‌کنند. به ویژه چنین تصور می‌شود که مردان در مقایسه با زنان نسبت به محرک‌های جنسی بصری واکنش شدیدتری نشان می‌دهند».

دانشمندان می‌گویند این تصور ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که اکثر مردم فکر می‌کنند مردان بیشتر از زنان پورن می‌بینند.

حمید نوری، رهبر گروه تحقیقاتی در دپارتمان فیزیولوژی فرآیندهای شناختی در موسسه ماکس پلانک می‌گوید: «رفتار زنان با مردان متفاوت است. تقریبا ۸۰ درصد از بازدید کنندگان سایت‌های پورن مردان هستند».

این دانشمند در مصاحبه با ایندیپندنت در مورد شیوه انجام این مطالعه توضیحات بیشتری داد: «ما به طور سیستماتیک داده‌ها را از ۶۱ مطالعه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی جمع‌آوری کردیم. هر یک از این مطالعات به بررسی شیوه پاسخ مغز انسان به محرک‌های جنسی بصری پرداخته بود. این مطالعات مختصات مناطقی از مغز را که واکنش قابل توجهی نشان می‌دادند به تصویر می‌کشیدند و ما تمام این داده‌ها را در یک چارچوب واحد ادغام کردیم تا بدانیم که چه عواملی بر واکنش مغز تاثیر می‌گذارند».

نوری افزود، ممکن است در مطالعات آینده چین نتیجه‌گیری شود که مردان و زنان به طور متفاوتی به تصاویر محرک جنسی واکنش نشان می‌دهند، اما در حال حاضر طبق نتایج این تحقیق «برخلاف تصور مردم، از این نظر تفاوت چندانی بین مردان و زنان وجود ندارد».

این دانشمند می‌گوید: «این نتیجه نه تنها برخی از مطالعات قبلی بلکه این تصور عمومی را که واکنش مردان به پورن در مقایسه با زنان شدیدتر است و یا مردان بیشتر از زنان به سکس علاقه دارند رد می‌کند».

طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، مصرف شاهدانه می‌تواند ارگاسم را در زنان بهبود بخشند.

بنا بر یافته‌های مطالعه‌ای که در مجله سکشوال مدسین منتشر شده است، زنانی که قبل از رابطه جنسی ماریجوانا مصرف کرده بودند دو برابر کسانی که مصرف نکرده بودند، از ارگاسم خود راضی بودند.

در مجموع ۳۷۳ نفر از بیماران زن یک مرکز زنان و زایمان در ایالات میسوری آمریکا در این تحقیق شرکت کرده بودند.

© The Independent

بیشتر از زندگی