واکنش توییتر به ترامپ: جو بایدن رئیس جمهوری است

هشدار قبلی توییتر می‌گفت که نتیجه انتخابات «مورد مناقشه» است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ طبق قانون این کشور باید کاخ سفید را ترک کند- Official White House Photo by Tia Dufour

توییتر اکنون برای ادعاهای گمراه‌کننده درباره انتخابات که توسط دونالد ترامپ و دیگران اظهار شود، برچسب جدیدی را قرار می‌دهد که اعلام می‌کند که جو بایدن برنده انتخابات است.

این پیام که توییتر آن را روی محتواهای احتمالا گمراه‌کننده در سایت خود قرار می‌دهد، اظهار می‌دارد که رئيس جمهوری منتخب اکنون برنده انتخابات است، در حالی که سابقا می‌گفت نتیجه این انتخابات «مورد مناقشه» است.

اکنون وقتی کاربران توییتر پستی را با این برچسب می‌بینند، به آنها گفته می‌شود، «مقامات انتخابات رسما جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تعیین کرده‌اند.»

این برچسب‌ها صبح روز شنبه روی توییت‌های رئیس جمهوری ایالات متحده دیده شد که هنوز هم اتهاماتی بی‌اساس را علیه انتخابات ریاست جمهوری که آن را به جو بایدن باخت، عنوان می‌کند.

این سامانه شبکه اجتماعی در چند اعلامیه مطبوعاتی اظهار داشت که برچسب خود را روزآمد کرده است تا «منعکس کننده آخرین اطلاعات» باشد.

نیک پاسیلیو، سخنگوی توییتر، به سی‌ان‌ان که درباره این برچسب روزآمد شده گزارش داده بود، گفت: «بعد از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده، ما هم برچسب خود را با آخرین اطلاعات موجود به‌روز کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصمیم به جایگزین کردن برچسب جدید با مورد قبلی که اظهار می‌داشت «منابع مختلف نتیجه این انتخابات را متفاوت اعلام کرده‌اند»، در پی آن اخذ و اجرایی شد که مجمع آرای الکترال در روز دوشنبه رسما آقای بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب تایید کرد.

توییتر ماه گذشته گفت حدود ۳۰۰ هزار توییت برچسب خورده‌اند، چرا که احتمالا اظهاراتی گمراه‌کننده درباره انتخابات اظهار می‌داشتند. آقای ترامپ هم هیزم زیادی به آتش آن ادعاها در این شبکه اجتماعی ریخت.

منتقدان توییتر استدلال می‌کردند که برچسب قبلی مبارزه با اطلاعات کذب، تاثیر چندانی در مقابله با ادعاهای بی‌اساس مطرح در این شبکه، نمی‌گذاشت.

الکس هاوارد، کنشگر حکومت‌داری دموکراتیک و دبیر پروژه دموکراسی دیجیتال و صندوق مطالبه ترقی آموزش، به سی‌ان‌ان گفت: «سعی کرده‌اند با این کار هوای دو طرف را داشته باشند، ولی ادعاهای کذب باعث گمراهی مردم خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان