قوانین جدید توییتر برای توییت‌های گمراه‌کننده درباره نتایج انتخابات آمریکا

این قوانین تا روز سوگند ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت

تدابیر جدید توییتر شامل تمامی حساب‌های کاربری می‌شود که با عنوان کاندیداهای انتخابات ایالات متحده برچسب خورده‌اند- Lionel BONAVENTURE / AFP

توییتر می‌گوید توییت‌هایی را که ادعاهای گمراه‌کننده درباره نتیجه انتخابات داشته باشند، برچسب می‌زند.  

برنامه‌های توییتر نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد با ادعاهای نادرست اعلام پیروزی و دیگر اخبار جعلی که ممکن است قبل از نتایج رسمی منتشر شوند، مقابله کند.  

پرچمی که توییتر قصد دارد بر این توییت‌ها بزند، شبیه برچسبی است که پیش‌تر بر توییت‌های منتشرکننده اخبار جعلی درباره کووید-۱۹، رای پستی و دیگر موضوعات مهمی زده بود که موجب جذب گزارش‌های غلط شده بودند.  

وقتی که توییتی با این برچسب نشان داده می‌شود، خود توییت زنده باقی می‌ماند اما پیام کوچکی در ذیل آن می‌آید که می‌گوید توییت موردنظر ممکن است کذب باشد. یکی از پیام‌ها می‌گوید: «منابع رسمی این انتخابات را طور دیگری تعریف کرده‌اند.» و یکی دیگر می‌گوید: «منابع رسمی ممکن است هنگام انتشار این توییت، نتیجه را اعلام نکرده باشند.» 

حساب کاربری پشتیبانی توییتر در توییتی نوشت: 

«ممکن است از شب شروع انتخابات، بر توییت‌هایی که درباره نتایج انتخابات قبل از اعلام رسمی نتایج ادعایی کنند، برچسب بزنیم.  

ما انتخابات ریاست جمهوری و دیگر رقابت‌های تنگاتنگ را در اولویت قرار می‌دهیم که ممکن است از طریق اطلاعات گمراه‌کننده با مسائلی جدی مواجه شوند.»  

اگر کسی بخواهد چنین توییتی را بازنشر کند، ترغیب می‌شود به این که به اطلاعات رسمی درباره نتایج نگاه بیندازد. اما افراد کماکان می‌توانند در صورت تمایل آن‌ها را بازنشر دهند و توییت آنان برای دنبال‌کنندگانشان قابل رویت خواهد بود.  

توییتر گفت که کماکان می‌تواند برخی توییت‌ها را حذف کند اما چنین اقدامی نادر خواهد بود. توییتر در یک رشته توییت نوشت: «اگر شاهد محتوای  مداخله در نتایج انتخابات باشیم طوری که اقدام خشن یا دیگر صدمات فیزیکی را ترغیب ‌کند، ممکن است تدابیر بیشتری اتخاذ کنیم، از جمله افزودن هشدار یا درخواست برای حذف توییت‌ها.»  

این تدابیر شامل تمامی حساب‌های کاربری می‌شود که با عنوان کاندیداهای انتخابات ایالات متحده برچسب خورده‌اند، از جمله دونالد ترامپ و جو بایدن و حساب‌های کاربری کمپین‌های رسمی آنان.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگر حساب‌های بزرگ مستقر در آمریکا تحت این قانون بررسی می‌شوند، که شامل هرگونه توییت از هر حسابی است که بیش از صد هزار دنبال‌کننده دارد و یا بیش از ۲۵ هزار بار توییت کرده است.  

این اظهارات توییتر حاکی است که انتخابات ریاست جمهوری «و دیگر رقابت‌های فشرده‌ای که ممکن است با اطلاعات گمراه‌کننده با مسائل جدی روبه‌رو شوند» از سوی توییتر و به جهت تلاش برای شناسایی توییت‌هایی که باید حذف شوند، «در اولویت قرار می‌گیرند». 

توییتر همچنین درباره زمانی که نتایج را «رسمی» تلقی می‌کند، شفاف‌سازی کرد. برای این کار، نتیجه یا باید از سوی یک مقام دولتی انتخاباتی اعلام شود و یا از سوی شمار منتخبی از رسانه‌های خبری رسمی ملی.  

توییتر گفت که قوانین جدید در یک «انتخابات غیرعادی» وضع شده است که «محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ باعث افزایش آرای پستی شده است و امکان دارد باعث شود که نتایج برخی ایالات در شب انتخابات کاملا مشخص نشده باشد».

توییتر گفت در چنین شرایطی تصمیم گرفته است تا «زمینه» جدیدی را اضافه کند: «به اعتقاد ما این کار برای حفاظت از تمامیت مکالمه‌ها حول انتخابات در هنگام شمارش آرا و قبل از اعلام نتایج از سوی مسؤولان دولتی لازم است.»  

قوانین جدید شب انتخابات آغاز می‌شود و تا سوگند ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت.  

© The Independent