عموی پویا بختیاری به ۵ سال حبس محکوم شد

هنوز اتهامات و جزئیات حکم آقای بختیاری مشخص نیست

خانواده پویا بختیاری همچنان، زیر فشار نیروهای امنیتی قرار دارند - عکس از شبکه اجتماعی

مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری از جان‌باختگان سرکوب خونین اعتراضات آبان سال ۹۸ به ۵ سال حبس تعلیقی و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، در یادداشتی در صفحه خود نوشت: «برادرم مهرداد بختیاری در تاریخ ۲۷ آذر ۹۹ با تحمل ۴۷ روز بازداشت و حکم ۵ سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوع‌الخروج از کشور توسط دادستانی آزاد شد.» او در این باره جزئیات بیشتری را منتشر نکرد.

در همین رابطه هرانا گزارش داد که مهرداد بختیاری روز ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹، پس از تحمل ۴۷ روز بازداشت، آزاد شد.

پیش‌تر و در آبان‌ماه امسال، بی‌بی زهرا بختیاری، مادر مهرداد و منوچهر بختیاری با انتشار ویدئویی از بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی در تهران و انتقال وی به مکان نامعلومی خبر داده بود.

همچنین، منوچهر بختیاری نیز پس از سفر به کیش و در زمان بازگشت به تهران در فرودگاه بازداشت شده بود که در پس از تودیع وثیقه، او را آزاد کردند. او درباره فرزندش گفته بود که خواستار معرفی قاتل فرزندش است اما نمی‌داند از دست چه کسی و به کجا باید شکایت برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پویا بختیاری ۲۷ ساله در روز آبان ۱۳۹۸، در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. او در آن هنگام در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در تظاهرات سراسری شرکت کرده بود که مورد هدف گلوله قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۵۰۰ نفر در طول اعتراضات آبان ۹۸ کشته شده اند. این در حالی است که بعد از گذشت یکسال، مسئولان جمهوری اسلامی از انتشار آمار دقیق کشته شدگان خودداری می کنند. مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی دوره دهم مجلس، در خرداد سال جاری مدعی شد که تعداد کشته شده های آبان ۱۳۹۸ تنها ۲۳۰ نفر است که ۶ نفر از مأموران بودند. این ادعا در حالی مطرح می شود که هنوز اطلاعات دقیق در مورد اسامی کشته‌شدگان منتشر نشده و هیچ فرد یا گروهی به عنوان مسئول این موضوع محاکمه نشده است.