آنگلا مرکل، برای دهمین سال پیاپی در صدر فهرست سالانه قدرتمندترین زنان

مرکل در سال ۲۰۲۱ از سمت صدراعظمی قدرتمندترین کشور اروپا کنار خواهد رفت

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حال ورود به سالن کنفرانس خبری اتحادیه اروپا، ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹- ARIS OIKONOMOU / AFP

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای دهمین سال پیاپی، در صدر فهرست سالانه قدرت‌مندترین زنان مجله فوربس قرار گرفت.

این مجله اقتصادی، بانفوذترین رهبران زن جهان در بخش‌های سیاست، کسب‌وکار و سرگرمی را رتبه‌بندی می‌کند.

کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۹ نیز جایگاه دوم را به دست آورده بود و در سال ۲۰۱۸ در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

کامالا هریس، معاون رییس جمهور منتخب ایالات متحده، در جایگاه سوم قرار گرفت؛ جایگاهی که در سال ۲۰۱۹ از آن نانسی پلوسی بود (نفر هفتم در فهرست کنونی).

اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا، در جایگاه چهارم و فعال امور خیریه، ملیندا گیتس، در جایگاه پنجم فهرست سال ۲۰۲۰ قرار دارند.

زنان سرشناس بسیاری در فهرست سال ۲۰۲۰ قرار دارند که الیزابت دوم، ملکه بریتانیا از جمله آنها است. البته با آنکه ملکه بریتانیا، به لطف مجموعه تلویزیونی تاج در شبکه نتفلیکس، دوباره در کانون توجه قرار گرفته بود، با شش پله از جایگاه ۴۰ در سال ۲۰۱۹ به جایگاه ۴۶ در سال ۲۰۲۰ سقوط کرد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند نیز پس از پیروزی بزرگ در انتخابات امسال، از جایگاه ۳۸ به جایگاه ۳۲ در فهرست جدید صعود کرد.

اپرا وینفری، تاجر و چهره مشهور تلویزیونی نیز در همان جایگاه سال ۲۰۱۹ یعنی رتبه ۲۰ قرار گرفت.

استیسی آبرامز که بابت کمک به پیروزی حزب دمکرات در ایالات جورجیا و به میدان کشیدن بخشی فراموش شده از جمعیت این ایالت، اعتباری برای خود کسب کرد، در جایگاه ۱۰۰ این فهرست قرار گرفت. او که بنیانگذار کارزار نبرد منصفانه بود، جنبشی توده‌ای در جورجیا به راه انداخت که حاصل آن افزوده‌شدنِ بیش از ۸۰۰ هزار نفر به شمار رای‌دهندگان در این ایالت بود.

ریس ویترسپون، هنرپیشه و کارآفرینی که در پی به دست نیاوردن نقش‌های دلخواهش در سینما، شرکت تولیدی خودش به نام پاسفیک استاندارد را تاسیس کرد، در جایگاه ۹۲ این فهرست قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانسه هم از جایگاه ۶۶ به جایگاه ۷۲ در فهرست امسال سقوط کرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، که بابت سخت‌گیری‌هایش در دوران همه‌گیری و از جمله برقراری قرنطینه سراسری در کریسمس آینده، بر سر زبان‌ها افتاده است یک دهه است که صدرنشین رتبه‌بندی سالانه بانفوذترین زنان جهان، در فهرست مجله فوربس است.

میشل اوباما، در سال ۲۰۱۰ توانسته بود مرکل را پس از چهار سال صدرنشینی (از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۰۹) از صدر فهرست پایین بکشد.

فهرست قدرتمندترین زنان جهان، از سال ۲۰۰۴ به راه افتاده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی