فراخوان نیوزیلند به مردم برای تبدیل ناامیدی‌های ۲۰۲۰ به درختان «جنگل امید»

از مردم سرتاسر جهان دعوت شده است تا یک درخت به جنگل امید هدیه کنند

هدف این طرح نیوزلند این است که «هر ناامیدی در سال ۲۰۲۰ را به شکل یک درخت بومی به امید تبدیل کند»- Dave Lintott / AFP

نیوزیلند در تلاش برای برگرداندن روند ناامیدی ناشی از سال کرونازده و خوشامدگویی «مثبت‌اندیشانه»‌ به ۲۰۲۱، کارزاری را به نام «جنگل امید»‌ کلید زده است. 

این کارزار همکاری میان یک سازمان غیردولتی به نام «درختان مهم» و صنعت گردشگری نیوزیلند است و قصد دارد یک جنگل جدید را در هر دو جزیره نیوزیلند و در بخش‌هایی از نورت‌لند و کوئینزتاون ایجاد کند. 

در این ابتکار عمل، از مردم سرتاسر جهان دعوت می‌شود تا با اهدای یک درخت به جنگل امید «ناامیدی‌هایشان را وسط بگذارند و آن را به امید بدل کنند». آنان سپس می‌توانند سرنوشت درخت خود را دنبال کنند. 

نشریه فوربز به نقل از سارا هندلی، مدیر بخش آمریکا و اروپای اداره گردشگری نیوزیلند، گفت که این جنگل متشکل از درختان بومی «نماینده امید و حیات دوباره برای سال پیش رو است».‌

خانم هندلی به این نشریه گفت که کارزار فوق نتیجه‌ای در بر خواهد داشت که ارزش انتظار را دارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «این ابتکار عمل حقیقتا برای تبدیل ناامیدی‌های امسال به امید است و همه ما می‌دانیم که ناامیدی در سال ۲۰۲۰ فراوان بوده است. مشاهده این که با هم چه جنگل بزرگی را می‌توانیم ایجاد کنیم فوق‌العاده خواهد بود.» 

ادل فیتزپتریک، مدیر اجرای سازمان غیردولتی شریک این ابتکار عمل، در گفت‌وگو با نشریه «سفر+تفریح»، گفت که مشارکت با گردشگری نیوزیلند آنان را قادر می‌سازد تا خوش‌بینی به محیط زیست را به افرادی در خارج از این کشور نیز توسعه دهند. آنان همچنین امیدوارند که بتوانند این پیام را برسانند که درختان بومی بخشی از فرهنگ، رفاه و غنای کشور هستند. 

مدیر این سازمان غیردولتی گفت:‌ «درختان بومی یکی از قدرتمندترین ابزاری هستند که برای کمک به مبارزه با تغییرات اقلیمی و در عین حال حفاظت از گوناگونی زیستی منحصربه‌فرد خودمان داریم و این به چشم‌انداز جهانی از «آئوتئاروآ» (نام بومی نیوزیلند) به عنوان کشوری با زیبایی‌های هوش‌ربای طبیعی، فعالیت‌ها و ماجراجویی‌هایی در فضای باز، و تجارب یگانه طبیعی کمک می‌کند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان