دین هندرسون هنوز تا تصاحب جایگاه داوید د خیا در دروازه منچستر یونایتد فاصله دارد

هندرسون در این فصل تنها یک بار در بازی لیگ‌برتر حضور داشته است

دین هندرسون دروازه‌بان زخیره تیرم منچستر یونایتد- PETER POWELL / AFP / POOL

طبق گفته گری نویل، از اسطوره‌های باشگاه منچستر یونایتد، جایگزینی داوید د خیا با دین هندرسون به عنوان دروازه‌بان اول نامحتمل است.

هندرسون فصل گذشته را به صورت قرضی در شفیلد یونایتد سپری کرد و در ۱۳ بازی از ۳۶ بازی هیچ گلی نخورد. این تیم نهایتا جایگاه نهم را در لیگ برتر احراز کرد.

در حالی که کریس وایلدر، مایل بود این بازیکن ۲۳ ساله را در برامال لین نگه دارد، در پایان او به اولدترافورد بازگشت. بسیاری انتظار دارند که بازگشت او جایگاه د خیا را به چالش بکشد.

اما این بازیکن ملی‌پوش انگلیس در این مدت فقط چهار بازی انجام داده است؛ یکی در لیگ برتر، یكی در لیگ قهرمانان و دو بار دیگر در جام لیگ.

تنها حضور وی در لیگ برتر آخر هفته گذشته رقم خورد، وقتی او در نیمه بازی به دلیل آسیب دیدن داوید د خیا جایگزین او شد. اما نویل، مدافع سابق یونایتد، انتظار دارد که فعلاً موقعیت‌هایی از این دست برای هندرسون محدود باشد.

وی گفت: «من فکر می‌کنم د خیا شماره یک است. هندرسون هنوز باید بیشتر خود را برای من ثابت کند. یک دروازه‌بان جوان و بااستعداد، حساب و کتاب من را در منچستر یونایتد زیرورو نمی‌کند.

من طی ۲۵ سال گذشته دروازه‌بان‌هایی از این دست زیاد دیده‌ام. دروازه‌بانان جوان و بااستعدادی که وارد زمین می‌شوند و پشت به هواداران در دروازه قرار می‌گیرند و باید جای بزرگان را بگیرند.

فقط ادوین ون درسار و پیتر اشمایکل را می‌شناسم که توانستند جای بزرگان را بگیرند. داوید د خیا اکنون آن جایگاه بزرگ را در منچستر دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر من د خیا احتمالاً در این فصل بهتر بازی کرده است. اواخر فصل گذشته من درباره وضعیت او نگران بودم. فکر می‌کنم حتی اوله هم به او نگاه کرده است و پیش خود گفته است: وقتت دارد سر می‌رسد.

اما اکنون فکر می‌کنم فعلاً سرمربی قصد دارد با او ادامه دهد و به نظرم این تصمیم درستی است. اگر قرار است شخصی مثل او را از بازی بیرون بکشید، باید مطمئن شوید که کار درستی دارید انجام می‌دهید. زیرا اگر او را از بازی بیرون بیاورید، اعتماد به نفس او را سلب می‌کنید و همچنین ممکن است او از باشگاه جدا شود.

این که هندرسون دارد خود را می‌یابد، مایه هیجان و خبر خوبی است. اما هنوز نمی‌توانم قضاوت کنم که آیا او کسی خواهد بود که ده سال در دروازه منچستر یونایتد خواهد ایستاد یا نه.»

 آخر هفته گذشته د خیا در نیمه اول بازی برگشت یونایتد مقابل ساوت‌همپتون به تیر دروازه برخورد کرد و نتوانست ضربه ایستگاهی آزاد جیمز وارد-پروس را حفظ کند. او در وقت استراحت با هندرسون جایگزین شد.

اما این ملی‌پوش اسپانیایی چهارشنبه شب در دیدار باخت ۳ بر ۱ یونایتد در لیگ قهرمانان مقابل پاری سن ژرمن به زمین بازگشت.

این آخر هفته با شرط‌بندی در Betfair در بازی‌های فوتبال می‌توانید ده پوند رایگان برای شرط‌بندی دریافت کنید. شرایط: حداقل ده پوند در یک بازی لیگ برتر در طول هفته شرط‌بندی می‌کنید و ده پوند رایگان که برای ۷۲ ساعت معتبر است، دریافت می‌کنید. اگر شرط را ببرید، ده پوند رایگان پس از کسر کارمزد قابل دریافت خواهد بود. 

© The Independent

بیشتر از ورزش