تحقیق درباره مطلب حذف شده ادینسون کاوانی در اینستاگرام

تفاوت‌ فرهنگی، واژه محبت‌آمیز را توهین نژادپرستانه تفسیر کرد

گری نویل معتقد است که باید به تمام بازیکنانی که از فرهنگ‌های مختلفی آمده‌اند، مسائل نژادپرستانه را آموزش داد - Mike Hewitt / POOL / AFP

اوله گونر سولسشیر گفته است منچستر یونایتد پشتیبان ادینسون کاوانی است، اما از تحقیق فدراسیون فوتبال در مورد مطلب حذف شده او در اینستاگرام هم استقبال می‌کند.

کاوانی بعد از انتشار متنی، حاوی کلمه‌ای اسپانیایی که می‌تواند معنای نژادپرستانه داشته باشد، احتمال دارد از سه بازی محروم شود.

این مهاجم ۳۲ ساله، بابت به‌کار بردن واژه سیاه‌سوخته (نگریتو) معذرت‌خواهی کرده است اما می‌گوید وقتی در پیروزی ۳-۲ روز یک‌شنبه در برابر ساوتهمپتون، گل پیروزی را در اواخر بازی زد و دوستش به او تبریک گفت، این واژه را از سر محبت، خطاب به او به کار برد.  

سولسشیر گفت: کاوانی بابت آن مطلب که «به هیچ‌وجه نیت بدخواهانه‌ای» نداشت، «عمیقاً متاسف» است. او ضمن استقبال از تحقیق فدراسیون فوتبال در این‌باره، گفت که این ماجرا نشان داد آموزش موضوعات حساسیت‌برانگیز و داشتن آگاهی‌های فرهنگی، خیلی مهم است.

سرمربی یونایتد افزود: «او فقط می‌خواست به تبریک دوستش، پاسخ محبت‌آمیزی بدهد اما ما هم برایش توضیح دادیم که چه برداشتی از حرف او کرده‌اند. فدراسیون فوتبال از او توضیح خواسته است و او همکاری خواهد کرد. ما هم از او حمایت خواهیم کرد.

به نظر من، این یکی از آن موقعیت‌های تاسف‌آور است که به خاطر تازه‌وارد بودن در این کشور، برای او پیش آمده است. در اروگوئه از این کلمه، برداشتی متفاوت و محبت‌آمیز دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از او حمایت خواهیم کرد اما حامی فدراسیون فوتبال هم هستیم. فدراسیون فوتبال باید از او توضیح بخواهد چون همه باید بدانند چه پیش آمده است و ما خواهان مقابله با تبعیض هستیم و فرقی نمی‌کند در مورد چه کسی باشد.

دیدم که گری (نویل) در مورد آموزش‌دادن به تمام بازیکنانی که از فرهنگ‌های مختلفی آمده‌اند، حرف زده است و مطمئن هستم که ادینسون از این ماجرا درس گرفته است.»

کاوانی، احتمالاً در بازی گروهی ماقبل نهایی یونایتد، در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا در برابر باشگاه سابقش، پاری سن‌ژرمن، در شب چهارشنبه  بازی می‌کند. سولشر، علی‌رغم این ماجرای جنجالی، در مورد قرار دادن او در ترکیب نگران نیست.

او گفت: «ادینسون آماده بازی است. البته بازی در برابر پی‌اس‌جی برای او حالت ویژه‌ای دارد چون باشگاه قبلی او است و گل‌زن برتر آنها بود. بنابراین این بازی برای او بار روانی دارد اما با شناختی که از او دارم می‌دانم از این چالش، انرژی می‌گیرد و آماده است.

او بازیکن حرفه‌ای و باتجربه‌ای است. البته امروز و فردا وقت دارد برای این بازی، آمادگی ذهنی پیدا کند. در مورد تحقیق فدراسیون فوتبال نیز همین‌طور است.

او از این ماجرا درس گرفت. ممکن است اثر منفی روی او بگذارد ولی باید روی خودش کار کند و هنگام بازی همه‌چیز را فراموش کند. بهترین بازیکنان آنهایی هستند که هنگام بازی، مشکلات‌ یا سایر افکارشان را به کناری بگذارند و عملکرد خوبی داشته باشند.»

© The Independent

بیشتر از ورزش