مسابقه پرتاب تخم‌مرغ‌ در مراسم رونمایی از مجسمه مارگارت تاچر

بیش از ۲۳۰۰ نفر خواهان شرکت در این مراسم هستند

تاچر در شهر گرانتهام به دنیا آمده و بزرگ شده است-MARTYN HAYHOW / AFP

بیش از ۲۳۰۰ نفر خواستار شرکت در «مسابقه تخم‌مرغ‌اندازی» در روز رونمایی از مجسمه مارگارت تاچر در زادگاهش گرانتهام شده‌اند. 

این مجسمه ۳۰۰ هزار پوندی مفرغی از نخست‌وزیر جنجالی پیشین را به دلیل ترس از خرابکاری، بر پایه‌ای سه متری نصب خواهند کرد و در مجموع ارتفاع مجسمه به بیش از شش متر خواهد رسید. 

روز سه‌شنبه میان اعضای شورای منطقه کستِوِن برای تصویب بودجه صد هزار پوندی رأی‌گیری شد که صرف برگزاری مراسم رونمایی از «زن آهنین» می‌شود. تاچر در این شهر به دنیا آمده و بزرگ شده است. 

این شورا امیدوار است بیشتر این بودجه را از محل کمک‌های مردم و کسب و کارهای محلی تأمین کند اما این حرکت خشم عمومی را در جامعه محلی و فضای مجازی برانگیخته است. 

سامی از کاربران توییتر گفت: «صد هزار پوند را بابت ماندگار کردن یک مشت سنگ در گیرودار این همه‌گیری هدر می‌دهند در حالی که به بهانه همه‌گیری از بودجه عمومی می‌زنند. اگر مجبورید مجسمه را روی ستون سه متری قرار دهید چون همه به معنی واقعی کلمه از آن متنفرند، شاید بهتر باشد اساساً در خریدن مجسمه تجدید نظر کنید.» 

اما دیگرانی هم بودند که طرفدار نصب مجسمه بودند. مثلاً اندرو راد نوشت: «من اگر بودم بودجه عمومی را این‌طوری خرج نمی‌کردم، از تاچر هم به دلیل نحوه مدیریت مملکت از هر لحاظ بدم می‌آید. 

اما چون اولین نخست وزیر زن و اهل گرانتهام بوده به نظرم نصب این مجسمه توجیه منطقی دارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر تمایل خود را برای شرکت در این «مسابقه تخم‌مرغ‌اندازی» که قرار است در مراسم رونمایی از این مجسمه برگزار شود با ثبت‌نام در این رویداد اعلام کرده‌اند و بیش از ۲۳۰۰ نفر می‌گویند در این مراسم شرکت خواهند کرد. 

برگزارکننده این رویداد کاس اریف نوشت: «همگی بیایید برویم مسابقه تخم‌مرغ‌اندازی، کمنداندازی و شاید دیوارنگاری برای خودمان ترتیب بدهیم. 

شاید بپرسید محل رویداد کجاست، بله در شهر بی‌نظیر گرانتهام. تازه یک هدف ویژه هم داریم: مجسمه زیبایی از بانوی آهنین. می‌بینید که رویدادمان خانوادگی است، پس ضمن رعایت آداب اجتماعی آشغال‌هایتان را جمع کنید. 

شاید هم روز رونمایی از مجسمه برگزار نشود. حالا تاریخ آن را بر این اساس تنظیم خواهیم کرد.» 

اییدیپندنت با شورای محلی منطقه کستون تماس گرفته و جویای دیدگاهشان شده است. 

مجسمه مارگارت تاچر اثر مجسمه‌سازی به نام داگلاس جنینگز است و پیش‌تر از ترس حمله مردم به آن و تولید اغتشاش نصب آن در لندن لغو شد. 

این مجسمه را در مرکز شهر گرانتهام در تپه سنت پیتر بین مجسمه‌های سر ایزاک نیوتن و فردریک تولماش نصب خواهند کرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی