یک جانباز جنگ بهائی، راهی زندان شد

روح‌الله زیبایی به علت بهائی بودن زیرپوشش بنیاد شهید و جانبازان قرار نگرفته است

روح الهه زیبایی ۱۶ ماه از دوران خدمتش را در زمان جنگ ایران و عراق در جبهه جنوب سپری کرد که سه بار هم  زخمی شد و یک پرده گوشش را در اثر موج انفجار از دست داد - عکس از شبکه اجتماعی

یک شهروند بهایی که ترکش‌های جنگ ایران و عراق، هنوز در بدن او وجود دارد، صبح روز سه‌شنبه برای سپری کردن دوران حبس خود، بازداشت و راهی زندان شد.

روح‌الله زیبایی، در آذر سال گذشته به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع بهائیت»، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، اما در دادگاه تجدیدنظر، حکم او به چهار ماه کاهش یافت. مأموران در هنگام بازداشت، وارد خانه او شدند و وسایل شخصی از جمله کامپیوتر شخصی و گوشی تلفن همراه او را ضبط کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وضعیت جسمانی آقای زیبایی برای تحمل حبس مساعد نیست. در همین رابطه هرانا، به نقل از یک منبع آگاه، درباره وضعیت جسمی او می‌نویسد: «آقای زیبائی با داشتن ۳۸۱ بخیه در بدن و نداشتن پای چپ از زیر زانو و نداشتن یک کلیه و یک کتف شکسته معیوب که عصب‌های آن ضعیف شده و عملاً کارایی نداشته و پای راستش پوست ندارد و در اثر جراحات وارده در تصادف لخته‌های خون وارد ریه او شده آمبولی ریه شد؛ و از نظر تنفسی مشکل داشته تحت مراقب‌های پزشکی است.

وی ۱۶ ماه از دوران خدمتش را در زمان جنگ ایران و عراق در جبهه جنوب سپری کرد که سه بار هم در دهلاویه و سوسنگرد و اهواز زخمی شد و یک پرده گوشش را در اثر موج انفجار از دست داد. اما به علت بهائی بودن زیرپوشش بنیاد شهید و جانبازان قرار نگرفت. ایشان با این وضعیت جسمی و نقص‌عضو که فقط فعالیت در شبکه‌های واتساپ و تلگرام در میان دوستان بهائی خود را داشت به اتهام تبلیغ علیه نظام به مدت یک ماه در سلول انفرادی بازداشت بود و در این مدت به علت بد بودن غذای زندان از خوردن نهار و شام خود را محروم کرد. حالا او را به یک سال زندان محکوم کردند. ایشان پدر دو دختر است که در سال ۹۰ مأمورین امنیتی آنها را به علت تشکیل جلسه مذهبی دعا در منزلشان بازداشت. آنها مدتی بعد آزاد شدند و نهایتاً به دلیل ازدست‌دادن شغل (پلمب محل کار) و مشکلات امنیتی مجبور به ترک کشور شدند.»