پومپئو: در مقابله با ایران، اسرائیل شریک کلیدی است، نه مشکل

بحرین از آمریکا خواست به فشار علیه ایران ادامه دهد

بحرین و اسرائیل با کمک آمریکا روابط خود را عادی‌سازی کردند-Menahem KAHANA / POOL / AFP

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با «تهدید شمار یک خواندن ایران در صلح و ثبات منطقه» از بحرین برای حمایت از تلاش‌های آمریکا در روند اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

به گزارش اورشلیم‌پست، وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین دیالوگ استراتژیک بحرین-آمریکا، تاکید کرد: «زمانی که موضوع مقابله با ایران مطرح است، اسرائیل یک شریک کلیدی است نه یک مشکل.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که محسن فخری‌زاده، مغز متفکر برنامه‌های هسته‌ای-نظامی ایران روز جمعه در جریان عملیاتی که هنوز مبهم است، کشته شد. برخی مقامات تهران انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بحرین و اسرائیل در چارچوب توافق صلح که با کمک آمریکا به دست آمد، روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.

عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین نیز در نخستین دیالوگ استراتژیک بحرین-آمریکا که به طور آنلاین برگزار شد، گفت: «جامعه بین‌المللی نباید از اعمال فشار بر ایران برای رفتار مسئولانه‌تر دست بکشد.»

الزیانی گفت: «می‌خواهیم مشارکت ما با آمریکا بخشی از این روند باشد. بحرین و متحدان منطقه‌ای‌اش از توانایی حفاظت موثر از مردم خود در برابر تهدید‌ها اطمینان داشته باشند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کمتر از دو ماه به آغاز به کار دولت جو بایدن در آمریکا باقی‌مانده است. بایدن وعده داده که به توافق هسته‌ایی با ایران بازمی‌گردد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست با اشاره به برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و مداخله‌های منطقه‌ای، گفت: «ایران به دنبال تضعیف ثبات خاورمیانه است.»

تهران این اتهام‌ها را رد می‌کند.