آغاز واکسیناسیون کرونا در بریتانیا: احتمالا از ده روز دیگر

بریتانیا تاکنون تعداد ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا به شرکت فایزر سفارش داده است

نتایج مقدماتی حاکی از آن است که واکسن فایزر تا ۹۵ درصد مؤثر است-John Cairns / University of Oxford / AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد در صورت تایید واکسن کرونا توسط هیئت نظارت بریتانیا، برنامه تزریق واکسن به کارکنان نظام درمان عمومی این کشور از روز هفت دسامبر آغاز شود.

به گزارش نشریه گاردین، به بیمارستان‌های این کشور ابلاغ شده است ظرف ده روز آینده خود را برای تزریق واکسن تولیدی فایزر بیونتک آماده کنند.

یکی از مدیران نظام درمان عمومی بریتانیا به این نشریه گفته است که از آنجایی که این واکسن باید درسرمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود، اولویت تزریق به جای ساکنان خانه‌های سالمندان، با کارکنان بخش‌های درمانی خواهد بود.

این منبع اطلاعاتی اعلام کرد: «به ما گفته شده است خود را برای دریافت واکسن درروز هفتم دسامبر و تزریق آن در سراسر آن هفته آماده کنیم.» اما  تاریخ هفتم دسامبر منوط به تایید سریع آژانس نظارت بر دارو و بهداشت است.

نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) در مورد تاریخ توزیع واکسن اظهارنظری نکرده اما تایید کرده است که هنوز تاریخ دقیقی برای آن درنظر گرفته نشده است.

روز دوشنبه هیئت نظارت تایید کرد که اطلاعات لازم برای بررسی ایمنی، کیفیت و موثر بودن  واکسن در اختیار این نهاد قرار گرفته است. دکتر جون رِین، رئیس این هیئت، گفت: «ما اکنون بررسی‌های خود را آغاز کرده‌ایم و در اسرع وقت بدون زیرپا گذاشتن دقت‌عمل خود، در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا تاکنون تعداد ۴۰ میلیون دوز این واکسن را به شرکت فایزر سفارش داده است و انتظار می‌رود ۱۰ میلیون دوز آن تا پایان سال جاری در اختیار مقامات بهداشتی این کشور قرار گیرد. نتایج مقدماتی حاکی از آن است که این واکسن تا ۹۵ درصد مؤثر است.

روز جمعه، آژانس نظارت بر دارو و بهداشت بریتانیا تایید کرد که واکسن تولیدی دانشگاه آکسفورد و شرکت استرازنکا را نیز تحت بررسی دارد. این واکسن نسبت به سایر واکسن‌ها ارزان‌تر است و نیازی نیست در سرمای بالا نگهداری شود. بریتانیا تعداد ۱۰۰ میلیون از این واکسن را نیز سفارش داده است.

پیشتر، مقامات ارشد بهداشتی گفته بودند به پزشکان عمومی بریتانیا از ۱۰ روز پیش از توزیع واکسن اطلاع داده خواهد شد. 

دکتر نیکی کنانی، مدیر بخش پزشکی درمان‌های مقدماتی نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) و اد والر، مدیر خدمات مقدماتی بهداشت عمومی انگلستان، در نامه‌ای از تلاش‌های پزشکان عمومی کشور در طول همه‌گیری کرونا قدردانی کردند و «واکنش عالی» آن‌ها را در ایجاد مراکز واکسیناسیون ستودند.

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان