یورش هماهنگ به خانه شهروندان بهایی

ماموران وسایل و کتاب‌های مذهبی شهروندان بهایی را توقیف کردند

دلیل یورش ناگهانی به خانه شهروندان بهایی هنوز اعلام ننشده است  - عکس شبکه‌های اجتماعی

روز گذشته نیروهای امنیتی در اقدامی هماهنگ، به خانه ده‌ها نفر از شهروندان بهایی در چند استان کشور یورش بردند و با تفتیش خانه‌ها، پول نقد و برخی از وسایل مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و کتاب‌های مذهبی آیین بهایی را توقیف کردند.

به گزارش هرانا این اقدام دست‌کم در چهار استان تهران، البرز، اصفهان و مازندران انجام ‌گرفته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۰ تا ۵۰ خانه مورد تفتیش قرار گرفته است.

در برخی از این تفتیش‌ها نیروهای امنیتی هیچ‌گونه حکم قضایی مبنی‌بر اجازه ورود به خانه به همراه نداشتند و افرادی در گروه‌های چند نفری وارد خانه شده و اموالی را ضبط کرده و با خود برده‌اند. 

گزارش‌ها در موارد قبلی یورش به خانه شهروندان بهایی حاکی از آن است که در بسیاری موارد اموال ضبط شده به آنها بازگردانده نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 هنوز لیست کامل اسامی خانواده‌هایی که مورد یورش قرار گرفته‌اند مشخص نیست اما تا الان نام این افراد منتشر شده است: عفیف نعیمی، شهرام و طاهر صفاجو، نیکی خانجانی، هما اعتمادی، شاهرخ طائف،ریاض‌الله سبحانی، عطاالله اشرفی،داریوش دیانی، بهادر متعارفی، پروین نامدار، فریبرز بهین آیین،احسان مکاری، الهام امیری، ناصر دلیلی،شهلا حکمت شعار، خسرو شفیع‌زاده از جمله افرادی هستند که وسایل آنها توقیف شده است.

مقامات جمهوری اسلامی همواره ادعا می‌کنند که در ایران همه اقلیت‌های دینی و مذهبی آزاد هستند و از حقوق شهروندی برخوردارند اما در چهار دهه گذشته اقلیت‌های دینی به ویژه بهاییان با شدیدترین فشارها و محرومیت از حقوق اولیه شهروندی مواجه بوده‌اند.

بیشتر از