کرونا جوانان بریتانیایی را به منزل والدین باز گردانده است

تقریباً شش نفر از هر ۱۰ نفر، اظهار داشتند که نگرانی‌های مالی دلیل اصلی تصمیم آن‌ها بوده است

بسیاری از جوانان با مشکل بیکاری و فشار مالی مواجه هستند ـ Tolga AKMEN / AFP

طبق یک نظرسنجی، بیش از دو پنجم جوانان بزرگسال [بریتانیایی] به منزل والدین خود نقل مکان کرده‌اند یا این که قصد آن را دارند. 

شرکت «کامپر د مارکت» که از دو هزار نفر بین ۱۸ تا ۳۴ سال نظرسنجی کرده است، گزارش می‌کند که ۴۳ درصد جوانان به واسطه مشکلات اقتصادی ناشی از بحران کرونا  به منزل والدین خود نقل مکان کرده‌اند یا این که قصد انجام آن را دارند. 

تقریباً شش نفر از هر ۱۰ نفر، اظهار داشتند که نگرانی‌های مالی دلیل اصلی تصمیم آن‌ها بوده است. ۱۴ درصد گفته‌اند که شغل خود را از دست داده‌اند یا حقوقشان کاهش یافته است. 

برای یک پنجم نقل مکان به منزل والدین به این دلیل است که بتوانند پس‌انداز کنند و هزینه‌های خود را بپردازند. برای ۳۱ درصد هدف این بوده است که اطمینان حاصل کنند که برای کریسمس می‌توانند در کنار خانواده باشند. 

تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) افرادی که به منزل والدین خود نقل مکان کرده‌اند، معتقدند که این امر برای سلامت روان آن‌ها بهتر است. بیش از ده درصد توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود را ندارند. درصد مشابهی اظهار کرده‌اند که استطاعت پرداخت اجاره را ندارند. 

دو سوم از افراد نظرسنجی شده فکر می‌کنند که مجبور خواهند بود از والدین خود تقاضای کمک مالی کنند. ۲۳ درصد آن‌ها اظهار داشته‌اند که انتظار ندارند بتوانند آن را بازپرداخت کنند، یا این که فکر نمی‌کنند قادر به بازپرداخت آن خواهند بود یا نه. 

این نظرسنجی از دو هزار نفر به شواهدی اضافه می‌کند که مطابق آن جوانان بیشترین مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری را متحمل شده‌اند. 

ارقام رسمی نشان می‌دهد که با افزایش بیکاری، جوانان ۱۸ تا ۲۱ساله در مقایسه با سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش ۳.۷ درصدی درآمدشان بوده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۶۰۲ هزار جوان [بریتانیایی] ۱۶ تا ۲۴ساله بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ بیکار بوده‌اند. این رقم نسبت به سه ماهه قبل ۵۳ هزار نفر و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰۱ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد. 

انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده موج بیکاری بیشتر متوجه جوانانی باشد که عمدتاً در صنایع هتلداری و خرده‌فروشی فعالیت می‌کنند. براساس تجربه رکودهای قبلی، کارفرمایان در واکنش به رکود، جوانان با تجربه کمتر را بیکار می‌کنند. 

اورسولا گیبس، مدیر شرکت «کامپر د مارکت»، می‌گوید: «داده‌های ما همچنان حاکی است که جوانان بیشترین آسیب اقتصادی را از همه‌گیری کرونا خورده‌اند، به طوری که بسیاری از آن‌ها با مشکل بیکاری و فشار مالی قابل توجه روبه‌رو هستند. 

برای بسیاری از جوانانی که در پرداخت اجاره‌بها، اقساط وام، و قبوض زندگی روزمره دچار مشکل شده‌اند، نقل مکان به خانه والدین عملی‌ترین گزینه پیش رو است. این کار می‌تواند فشار مالی قابل توجهی به والدین وارد کند، چرا که هزینه خورد و خوراک، گرمایش و سایر هزینه‌های زندگی روزانه را برای آن‌ها افزایش می‌دهد.» 

نظرسنجی جداگانه‌ای که از سوی شرکت مهندسی آروپ انجام شد، نشان می‌هد که مردم لندن بیشتر از ساکنان دیگر شهرهای بزرگ اروپایی درباره ادامه زندگی در شهر در میانه همه‌گیری کرونا، دچار تردید شده‌اند. 

نیمی از اهالی لندن اظهار داشتند که دسترسی به امکانات رفاهی با پای پیاده یا دوچرخه بیش از ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. این معیاری است که آروپ برای کیفیت زندگی شهری استفاده می‌کند. 

در این گزارش آمده است که مردم لندن به طور متوسط ۲۳ دقیقه با خدمات ضروری مانند پارک‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، مدارس، مراکز درمانی، مراکز تفریحی، سالن‌های ورزشی و کافه‌ها فاصله دارند. 

در مقام مقایسه، در مادرید و میلان این فاصله زمانی تنها ۱۳ دقیقه و در برلین و پاریس حدود ۱۶ دقیقه است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی