لیگ ملت‌های اروپا: ایتالیا صعود کرد، هلند حذف شد

ایتالیا، بلژیک، فرانسه و اسپانیا اکتبر سال آینده برای قهرمانی مبارزه خواهند کرد

لوکاکو برای دومین بار دروازه کاسپار اشمایکل را باز کرد - JOHN THYS / AFP

آخرین دور بازی‌های مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا چهارشنبه شب شاهد صعود ایتالیا و بلژیک به جمع تیم‌های مرحله نیمه‌نهایی، و حذف هلند بود

جورجینیو واینالدم، بازیکن میانی لیورپول و تیم ملی هلند در آخرین دقایق بازی با لهستان تیمش را به پیروزی رساند، ولی این برای صعود لاله‌های نارنجی کافی نبود.

کامیل یوزویاک در نیمه اول لهستان را پیش انداخت اما ممفیس دپای سیزده دقیقه مانده به پایان بازی، از نقطه پنالتی گل مساوی را زد. ضربه سر واینالدم در دقایق آخر، مهمان را برنده کرد.

اما در بازی دیگر همین گروه، پیروزی دو هیچ ایتالیا در برابر بوسنی و هرزگووین، لاجوردی‌پوش‌ها را در صدر گروه قرار داد و راهی مرحله بعد کرد.

اندریا بولتی و دومینیکو برناردی گل‌های ایتالیا را زدند تا تیمشان در کنار بلژیک، فرانسه و اسپانیا اکتبر سال آینده برای قهرمانی بجنگد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هلند از صعود باز ماند، ولی دومین برد پیاپی خود را با مربی‌گری فرانک دی‌بوئر تجربه کرد.

شیاطین سرخ بلژیک که به گفته بسیاری کارشناسان بهترین تیم امسال اروپا را دارند، چهار بر دو وایکینگ‌های دانمارک را شکست دادند تا نوار پیروزی‌هایشان ادامه پیدا کند.

تیلمانس در دقیقه سوم، میزبان را پیش انداخت ولی ویند چهارده دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند. آنگاه نوبت روملو لوکاکو بود که دو بار پیاپی دروازه دانمارک را باز کند. گل به خودی چدلی در آخرین دقایق بازی امید دانمارک را زنده کرد، اما کوین دبروینه، کاپیتان بلژیک سه دقیقه به پایان، تیر خلاص را زد.

در بازی های دیگر چهارشنبه شب، انگلستان چهار بر هیچ ایسلند را شکست داد و صربستان با پنج گل روسیه را در هم کوبید.

بیشتر از ورزش